شهرستان اشکذر، شهرستان شاخص انقلابی استان یزد/ فرماندار اشکذر: خانواده شهدا با صبر و شکیبایی حق بزرگی گردن انقلاب دارند/ زنده نگه‌داشتن نام شهدای انقلاب شهرستان اشکذر باید رویکرد استانی داشته باشد/ مراسم انقلابیون حسینیه ایران در شهرستان اشکذر برگزار می‌شود

روح‌الله ردائی فرماندار شهرستان اشکذر در دومین نشست ستاد گرامیداشت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در راستای تبیین وجوه انقلابی شهرستان اشکذر، به معرفی 6 نفر از شخصیت‌های اثرگذار شهرستان در پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر دومین نشست هماهنگی ستاد گرامیداشت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی به ریاست روح‌الله ردائی فرماندار و با حضور جمعی از مدیران ادارات شهرستان به منظور ارائه گزارش اقدامات از سوی مسئولان کمیته‌های 20گانه ستاد دهه فجر در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

فرماندار شهرستان اشکذر در این نشست با بیان اینکه خانواده شهدا با صبر و شکیبایی حق بزرگی گردن انقلاب دارند؛ خطاب به رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان گفت: به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که همه مدیران شهرستان به دیدار و احوالپرسی خانواده شهدا بروند.

روح‌الله ردائی با تأکید بر آذین‌بندی و فضاسازی ادارات شهرستان متناسب با دهه فجر انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: بانک‌ها درخصوص گرامیداشت مناسبت‌ها کوتاهی نکنند.

ردائی در ادامه با اشاره به ضرورت تبیین وجوه مختلف انقلاب اسلامی در شهرستان اشکذر، گفت: باید با استفاده از فرصت مغتنم دهه فجر و ظرفیت تبیینی افراد مؤثر در انقلاب در این خصوص بهره کافی برد.

وی ادامه داد: فضاسازی بصری شهرها به نحو عالی و مقتضی و آمیخته با مفاهیم و موضوعات روز جامعه از امور شاخص شهرداری‌هاست و انتظار داریم شهرداران در این خصوص جدیت لازم را داشته باشند.

نماینده عالی دولت در شهرستان اشکذر در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته در 18 الی 21 بهمن‌ماه نیز اشاره و تصریح کرد: اجرای 2 ساعته برنامه‌ای زنده از سوی شهرستان اشکذر از جمله برنامه‌های این نمایشگاه خواهد بود و باید تدابیری اتخاذ شود تا همه کسانی که در اقصی نقاط کشور به نحوی با شهرستان اشکذر در ارتباطند در این برنامه حضوری پرشور داشته باشند.

فرماندار شهرستان اشکذر همچنین در راستای تبیین وجوه انقلابی شهرستان اشکذر، عنوان کرد: در شهرستان اشکذر 6 شخصیت مؤثر در پیروزی انقلاب اسلامی داریم که شهیدان احمدی و دیاله از شهدای بارز شهرستان در ایام انقلاب هستند؛ شهید جواهری نیز در راهپیمایی مشهد با تیراندازی مستقیم مزدوران پهلوی به شهادت رسید؛ شهید مختاری نیز متأثر از شکنجه‌های ساواک و تحمل یک دوره سخت بیماری، سرانجام در دوران دفاع مقدس به شهادت رسید؛ وی افزود: برادران الیاسی و سخاوی نیز از پیشکسوتان انقلاب و چندسال زندانی ساواک بودند.

ردائی با استقبال از پیشنهاد نامگذاری یکی از میادین یا بلوارهای شهرستان و استان به نام شهدای انقلاب از سوی بخشدار مرکزی اشکذر، گفت: زنده نگه‌داشتن نام شهدای انقلاب شهرستان باید رویکرد استانی داشته باشد و این مهم را از استان مطالبه خواهیم کرد.

وی در ادامه با اشاره به بحث پویش «من اگر مسئول ... بودم ...»، خاطرنشان کرد: برنامه بسیارخوبی است و انتظار می‌رود با جدیت پیگیری و دنبال شود.

مختاری رئیس بسیج مداحان استان نیز در این نشست از اجرای طرح شاخص سلسله بحث‌های فرهنگی در راستای زنده کردن جریانات انقلاب بصورت شب خاطره و همایش با عنوان انقلابیون حسینیه ایران خبر داد.

​​​​​​​