به گزارش روابط عمومی فرمانداری اشکذر، به مناسبت سالروز شهادت بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا (س)، مناطق مختلف این شهرستان ، از چند روز پیش سیه پوش شده و طی روزها و شبهای  گذشته آیین های مختلف عزاداری در مساجد، حسینیه ها و تکایای شهرها و روستاهای آن برگزار شده است.
به مناسبت سالروز شهادت بانوی دو عالم حضرت صدیقه طاهره (س) در محله ها و میدان های مناطق مختلف اشکذر پرچم سیاه افراشته شده و سر در ادارات و معابر عمومی، مساجد، حسینیه ها و تکایا نیز سیه پوش است.
در مناطق اشکذر، رضوانشهر، رستاق و خضرآباد  هیات های عزاداری  در غم شهادت دختر یگانه رسول گرامی اسلام حضرت فاطمه (س) نوحه سرایی می کنند.
اماکن مذهبی، مکان های مقدس و امامزاده ها نیز در سطح شهرستان امشب مملو از عاشقان و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع)است و دسته های عزاداری به سینه زنی و نوحه خوانی می پردازند.
در مرکز شهرستان نیز مجالس متعدد عزاداری در حسینه ها، مساجد و تکایا برپا شده که روحانیان و شخصیت های مذهبی در این مجالس به تشریح ابعاد زندگی و سجایای اخلاقی بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) پرداختند.
در این آیین های سوگواری حضرت فاطمه (س) در اشکذر که حضور بانوان و نوجوانان و کودکان چشمگیر است مراسم نوحه خوانی، سینه زنی و عزداری توسط دسته ها و هیات های مذهبی برگزار شد.