فرماندار اشکذر:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اشکذر؛ "شاه‌حسینی" فرماندار اشکذر به‌اتفاق "اشرف" بخشدار مرکزی در محل دفتر خود با اعضای شورای اسلامی بخش مرکزی دیدار کرد.

 

در ابتدای جلسه فرماندار اشکذر با تبریک به مناسبت فرارسیدن روزهای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و خیرمقدم به اعضای شورای بخش گفت: اهمیت شوراها در توسعه‌بخشی به مناطق روستایی و فراهم آوردن زیرساخت‌ها بر کسی پوشیده نیست.

 

شاه‌حسینی افزود: شوراها بازوان توانمند دستگاه‌های اجرایی و نقطه اتصال دولت و ملت است و این تعامل قطعاً در پیشرفت جامعه مؤثر خواهد بود ولیکن می‌بایست این ارتباط در سطح شهرستان افزایش یابد.

 

وی در ادامه صحبت‌های خود به محدودیت‌های منابع و اعتبارات در سال‌های اخیر اشاره کرد و افزود: شوراها باید با جامع‌نگری و اولویت‌بندی صحیح منابع بالاترین راندمان کاری را داشته و مسائل و مشکلات خود را با تعامل بیشتر بین مجموعه مدیریتی شهرستان برطرف نمایند.

 

اشرف بخشدار مرکزی نیز با تقدیر از فعالیت‌های مؤثر شورای اسلامی بخش مرکزی گفت: تولید انواع محصولات گلخانه‌ای، اماکن فراوان تاریخی و گردشگری، وجود باشگاه‌های پرورش اسب و صنایع‌دستی فراوان نشان از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالای روستاهای این بخش است.

 

در ادامه جلسه "شایق "رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی نیز با تقدیر از پیگیری‌های فرماندار در زمینه درمانگاه و داروخانه در بخش مرکزی گفت: فراهم کردن امکانات و زیرساخت‌های مناسب برای رونق بخشی به روستاها در اولویت کاری این شورا است.

 

رونق بیشتر در صنایع‌دستی و بازارچه‌های فصلی دیگر مباحثی بود که رئیس شورای بخش در خصوص آن مطالبی را بیان و خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل‌های بخش در رابطه با جذب گردشگر می‌بایست افزایش یابد.

 

شایق نام‌گذاری سال 95 به نام «سال خوش‌آمد گویی به یزد» را فرصتی مغتنم برای استان و شهرستان برشمرد و افزود: برنامه‌ریزی برای جشنواره‌ها و نیز ساماندهی اماکن تاریخی در دست اقدام است.