فرماندار اشکذر:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، با حضور اعضای شوراهای تأمین و ترافیک شهرستان اشکذر و همچنین برخی از مسئولان شهرستان‌های یزد، جلسه‌ای با دستورکار ساماندهی جاده ترانزیتی جنوب- شمال کشور در محدوده‌ شهرهای زارچ، اشکذر و مجومرد برگزار شد.

هادی هادی‌نسب فرماندار شهرستان اشکذر در این نشست با اشاره به گره‌های ترافیکی، تبعات اجتماعی و مشکلات بهداشتی جاده ترانزیتی شمال- جنوب، اظهار کرد: از جوانب مختلف مردم و مسئولان در شهرستان، استان و حتی کشور از وضعیت نابسامان این محدوده از محور مواصلاتی انتقاد می‌شود و ما باید پاسخگو باشیم.

هادی‌نسب با بیان اینکه علی‌رغم اقدامات متعددی که از سوی مدیریت شهرستان و مجموعه ادارات متولی این جاده جهت ساماندهی و همچنین حفظ و نگهداری آن انجام شده است اما متأسفانه کمبود اعتبارات، عدم وجود زیرساخت‌های موردنیاز و برخی از مشکلات فنی باعث شده است این محدوده آنگونه که شایسته است ساماندهی نشود.

وی افزود: همچنین عدم تطابق قوانین راهنمایی و رانندگی در جاده‌های برون شهری و درون شهری نیز مشکلات زیادی رادر این جاده ایجاد کرده است.

فرماندار اشکذر در ادامه این جلسه که نمایندگان اداره‌ کل راه و شهرسازی استان نیز حضور داشتند؛ خاطرنشان کرد: باتوجه به افتتاح و راه اندازی فاز اول کمربندی شمالی- شرقی از محدوده پل الغدیر تا دوراهی طبس و همچنین نظر به قول مساعد معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد مبنی بر آماده‌سازی و رفع موانع موجود جهت انتقال بار ترافیکی به این جاده، ضرورت دارد متولیان نسبت به رفع نواقص و ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز اقدام نمایند.

نماینده عالی دولت و رئیس شورای تأمین در شهرستان اشکذر همچنین با بیان اینکه با جدیت تمام پیگیر انتقال بار ترافیکی کامیون‌ها به محور کمربندی زارچ- اشکذر هستیم؛ تصریح کرد: یکی از مهمترین دغدغه‌های شورای تأمین شهرستان اشکذر حل مشکلات ترافیکی، بهداشتی و اجتماعی جاده ترانزیتی است و دراین راستا از هیچ تلاش دریغ نخواهد کرد.

گفتنی است در این نشست هریک از مسئولان و نمایندگان ادارات استانی و شهرستانی به ارئه نقطه نظرات و پیشنهادات خود پیرامون نحوه ساماندهی و رفع مشکلات ترافیکی این محور مواصلاتی پرداختند.