شورای توسعه گردشگری شهرستان اشکذر تشکیل جلسه داد

به دنبال سلسه نشست‌های شورای توسعه گردشگری استان یزد، اولین نشست شورای توسعه گردشگری شهرستان اشکذر با حضور جمعی از فعالان و صاحب‌نظران حوزه گردشگری در محل سالن کوثر فرمانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری، نشست شورای توسعه گردشگری شهرستان اشکذر به ریاست روح‌الله ردائی، فرماندار شهرستان، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و جمعی از فعالان حوزه گردشگری و مدیران مربوطه در محل سالن کوثر فرمانداری برگزار شد.

فرماندار شهرستان اشکذر در این نشست با اشاره به توصیه‌های اکید استاندار یزد مبنی بر تشکیل شورای توسعه گردشگری شهرستان‌ها، خاطرنشان کرد: اگرچه صنایع متعدد آلاینده و پاک در حوزه‌های مختلف در شهرستان اشکذر در حال فعالیت‌ هستند؛ اما صنعت گردشگری نیز به عنوان یکی از اولویت‌های شهرستان، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

ردائی در ادامه با بیان اینکه تلاش کردیم هرکس به هرنحوی دستی بر حوزه گردشگری دارد؛ در این نشست دعوت شود؛ افزود: باید با هم‌افزایی و پیشنهاد خوب تشکیل تیم گردشگری، عقب‌ماندگی در رشته‌های مختلف حوزه گردشگری جبران مافات شود.

وی همچنین ثبت جهانی یزد نیز سخن به میان آورد و ادامه داد: موقعیت جغرافیایی و استقرار شهرستان اشکذر در کریدور شمال- جنوب و قرابت مکانی این شهرستان با مرکز استان و جهانی شدن یزد، ضرورت بهره‌برداری از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بارز گردشگری را پررنگتر کرده است.

فرماندار اشکذر در ادامه با بیان این مطلب که مهمترین رکن فعالیت در حوزه گردشگری علاقه افراد است؛ تصریح کرد: تا علاقه‌ای نباشد کسی به این حوزه وارد نمی‌شود و حضور پایدار نخواهد داشت.

ردائی با اشاره به فرصت 3 ماهه تا عید نوروز، خواستار برنامه‌ریزی کوتاه مدت و بلندمدت مدیران و فعالان حوزه گردشگری در طول این مدت شد.

گفتنی است در این نشست برخی از فعالان  و صاحبنظران حوزه گردشگری شهرستان به بیان مسائل و مشکلات این حوزه و همچنین ارائه پیشنهادات خود در راستای پویایی حوزه گردشگری و ایفای نقش هماهنگی و حمایتی دولت پرداختند.