فرماندار شهرستان اشکذر:

صداقت و عدالت خط مشی فرمانداری در خدمتگزاری به مردم است

فرماندار شهرستان اشکذر در نشست خبری اصحاب رسانه که به مناسبت هفته دولت برگزار شد؛ گفت: در مسیر خدمتگزاری به مردم شریف شهرستان اشکذر، صداقت و عدالت را به عنوان خط مشی اصلی خود مدنظر داریم.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اشکذر، روح‌الله ردائی در نشستی خبری با حضور رسانه‌های شهرستان اشکذر در روستای هدف گردشگری شمسی رستاق با گرامیداشت روز خبرنگار که امسال با روز عاشورا مقارن شد؛ همچنین گرامیداشت هفته دولت، اظهار داشت: آنچه به عنوان تکلیف در انجام وظایف خود در خدمتگزاری به مردم مدنظر قرار داده ایم، صداقت و عدالت است و انشالله نیت همه مسئولان و رسانه‌ها، رضایت خداوند متعال باشد.

وی بیان کرد: در پیگیری همه موضوعات، تلاش کرده ایم بحث انصاف و عدالت که شعار دولت سیزدهم است، را رعایت کنیم.

فرماندار اشکذر با اشاره به وقوع سیل در اغلب مناطق استان یزد از جمله شهرستان اشکذر بیان کرد: در جریان سیل روستاها از جمله روستاهای بخش خضرآباد از نظر زیرساختی دچار خسارت‌های جدی شدند اما خوشبختانه به منازل آسیبی وارد نشد.

ردائی عنوان کرد: تلاش ما این بود که برای جبران خسارت، اقدام قانونی که رضایت مردم را به دنبال داشته باشد، انجام دهیم و در این راستا نظرات مردم توسط گروه‌های مختلف جمع‌آوری و در جلسات مطرح شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: مردم شهرستان اشکذر همدل و پای کار هستند و در شرایط سخت اقتصادی هم دست از حمایت خود از نظام اسلامی بر نداشته اند و اطمینان داشته باشند که ما هم در کنار آنها هستیم.

فرماندار اشکذر ادامه داد: متأسفانه برخی اختلافات گاهی سبب عقب افتادن شهرستان اشکذر شده؛ اما سعی ما این است که با تعاملی که میان اقشار مختلف مردم، تشکل‌ها، هیئت‌های مذهبی، رسانه ها و ... فارغ از خط و ربط سیاسی، همدلی و انسجام ایجاد کنیم و به سمت توسعه جدی شهرستان قدم برداریم.

*رسالت رسانه‌ها در جهاد تبیین ارتقاء آگاهی های مردم در زمینه های مختلف است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اشکذر نیز در این نشست با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فریضه جهاد تبیین را مطرح کردند، اظهار داشت: جهاد تبیین امروز وظیفه ای همگانی است و خبرنگاران نیز در این زمینه مسئولیتی خطیر بر عهده دارند.

سرهنگ حسین هاتفی عنوان کرد: جنگ ترکیبی که به فرموده رهبری می‌تواند اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، اجتماعی و رسانه‌ای باشد؛ جنگ دشمن در عرصه فضای مجازی و رسانه‌ای بسیار جدی است و وظیفه‌ای سنگین بر دوش رسانه‌ها می‌گذارد.

وی بیان کرد: هدف دشمن از این جنگ ترکیبی، ناامید کردن جامعه از نظام مقدس جمهوری اسلامی، فاسد نشان دادن مسئولان و ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی و در مجموع تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی است.

هاتفی اظهار داشت: جهاد تبیین رسانه‌ها، ارتقاء آگاهی‌های مردم در زمینه های مختلف است زیرا اگر این آگاهی ها افزایش پیدا کند، بسیاری از مشکلاتی که رسانه های معاند و فضای مجازی ایجاد کرده‌اند، خود به خود از بین خواهد رفت.

وی افزود: معرفی جبهه استکبار و در رأس آن آمریکا و رژیم صهیونیستی به مردم یکی از ابعاد جهاد تبیین است زیرا این جبهه، در صدد حذف معروفات و غلبه منکرات است.

هاتفی تصریح کرد: آنچه می تواند جامعه ما را به رغم همه مشکلات موجود، همدل و منسجم کند، شناخت دشمن و حرکت در مسیر مقابله با او و پرهیز از غفلت از اقدامات دشمن است زیرا اگر از دشمن غافل شویم، ضربه خواهیم خورد.

*آثار و بناهای شاخص ثبتی اشکذر مرمت می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد نیز به عنوان مهمان ویژه این نشست اظهار داشت: حوزه گردشگری همچنین میراث فرهنگی حوزه های پر تلاطمی هستند اما رسانه ها می توانند با روشن کردن برخی موارد برای مردم، این چالش ها را برطرف کنند.

احمد آخوندی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات استان یزد، بیکاری فارغ التحصیلان است و صنایع  دستی می‌تواند در این زمینه بسیار راهگشا باشد، افزود: 40 درصد فارغ التحصیلان زن و 6 درصد فارغ التحصیلان مرد بیکار هستند که این افراد می توانند در حوزه صنایع دستی شغل داشته باشند.

وی، شهرستان اشکذر را منطقه ای خاص خواند و بیان کرد: در این شهرستان از کویر تا منطقه ییلاقی کوهستانی وجود دارد و اغلب روستاهای آن بزرگ و دارای جمعیت فعال و توانمند هستند.

آخوندی با اشاره به آثار ثبتی که در مناطق مختلف شهرستان اشکذر وجود دارد، عنوان کرد: تلاش ما این است که اعتبارات خوبی برای این آثار اختصاص دهیم و آثار و بناهای شاخص ثبتی را مرمت کنیم اما باید بعد از مرمت، استفاده شود تا دوباره متروکه نشود.

وی با اشاره به قدمت تاریخی که مجومرد به عنوان یکی از مناطق قدیمی در شهرستان اشکذر دارد، قدمت این منطقه از یزد بیشتر است، بنابراین تلاش ما معرفی این منطقه و ایجاد فضاهای مناسب گردشگری است.