با خاموشی چاه‌های آب در مقایسه سال گذشته حاصل شد؛

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اشکذر؛ "محمدعلی شاه‌حسینی" در نشست شورای حفاظت از منابع آب‌های زیرزمینی با اشاره به خاموشی چاه‌های آب گفت: طی 33 روز سپری‌شده از اجرای این طرح در شهرستان اشکذر افزون بر 3 میلیون و 600 هزار مترمکعب منابع آب زیرزمینی صرفه‌جویی شده است.

 

فرماندار اشکذر بابیان اینکه همراهی و همکاری مردم به‌ویژه کشاورزان مهم‌ترین عامل افزایش ۳ برابری این صرفه‌جویی در مقایسه با سال گذشته بوده است افزود: به علت ادامه داشتن این طرح تا ۱۲ روز دیگر یقیناً این میزان ذخیره افزایش خواهد یافت.

 

وی با اشاره به کم‌آبی و کاهش نزولات آسمانی در استان نیز عنوان داشت: اتخاذ تدابیر صحیح در خصوص بحران کم‌آبی و ضرورت تشویق و ترغیب مردم به صرفه‌جویی می‌تواند به‌عنوان اقدام نخست در این خصوص قلمداد گردد.

 

رئیس شورای حفاظت از منابع آب‌های زیرزمینی شهرستان اشکذر برنامه‌های آموزشی و آگاهی بخشی را نیاز امروز جامعه برشمرد و از همگان خواست تا در حوزه‌های مختلف کشاورزی صنعت و خانگی صرفه‌جویی را به‌عنوان اولویت خود قرار دهند.

 

شاه‌حسینی در بخش دیگر صحبت‌های خود به مقوله اضافه برداشت برخی چاه‌ها اشاره کرد و در این خصوص اظهار داشت: در شرایط حساس کنونی اضافه برداشت چاه‌ها در کارگروهی خاص بررسی و در صورت تأیید این موضوع با آن‌ها منطبق با قانون رفتار خواهد شد.