فرماندار اشکذر خواستار شد:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، جلسه کار گروه فرهنگی و اجتماعی شهرستان اشکذر با دستور کار بررسی وضعیت آسیب های اجتماعی شهرستان و بررسی طرح محله من، محله تو به ریاست فرماندار اشکذر و با حضور سایر اعضا کارگروه برگزار شد.



فرماندار اشکذر با بیان اینکه شهرستان از نظر شاخص و معیارهای آماری آسیب های اجتماعی از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست، بر لزوم ورود جدی ادارات شهرستان در مسائل فرهنگی و اجتماعی جهت کاهش آسیب های اجتماعی در یک بازه زمانی مشخص تاکید کرد.



هادی هادی نسب با اشاره به اینکه در هفته بهزیستی اورژانس اجتماعی بهزیستی شهرستان در جهت ارائه خدمات مددکاری اجتماعی به جامعه هدف افتتاح شده است، افزود: خدمات این اورژانس باید فراگیر و گسترده تر باشد و با توجه به محدودیت نیرویی که این اورژانس دارد سایر دستگاه های شهرستان اعم از کمیته امداد امام خمینی(ره)، بنیاد شهید و امور ایثارگران و شبکه بهداشت و درمان شهرستان  باید در این زمینه کمک کار بهزیستی در ارائه خدمات باشند.




وی مهاجر پذیر بودن و تاثیر گذاری فرهنگ افراد غیر بومی بر شهروندان شهرستان را یکی از آسیب های جدی پیشرو شهرستان عنوان کرد و ادامه داد: در زیر پوسته شهر برخی از فرهنگ های نادرست در حال شکل گیری است که القا این فرهنگ به عامه مردم می تواند تبعات جبران ناپذیر را در آینده به دنبال داشته باشد و می طلبد که ادارت با همکاری و تعامل نسبت به ارائه طرح و برنامه در این زمینه اقدام کنند.



فرماندار اشکذر به استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد شهرستان در مقابله با آسیب های اجتماعی اشاره و بر همکاری این سازمان ها با ادارات در جهت مباحث مرتبط با آموزش مهارت های اجتماعی و ایجاد نشاط در جامعه تاکید کرد.



در ادامه این جلسه در خصوص اجرای برنامه های نشاط اجتماعی در سطح محلات آسیب پذیر تحت عنوان طرح محله تو،محله من با محوریت دفتر اجتماعی استانداری و سازمان های مردم نهاد شهرستان بحث و تبادل نظر شد و مقرر گردید اداره بهزیستی نسبت به ارائه طرح مناسب در زمینه مددکاری اجتماعی و خدمات شبانه و روزی اورژانس با همکاری ادارات شهرستانی مرتبط در این زمینه اقدام نماید.