فرماندار اشکذر عنوان کرد:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، "حجت الاسلام علیرضا نجیمی" مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان در دیدار با فرماندار اشکذر، دیدار با مسئولان شهرستان ها را در راستای ایجاد تعامل، هم‌ افزایی و رصد فعالیت‌های ادارات این سازمان در شهرستان ها عنوان کرد.

 

حجت الاسلام علیرضا نجیمی گفت: باور ما بر این است که در سایه تعامل، همکاری و دیدارهای مستمر با مجموعه شهرستان ها می توانیم در خصوص مسائل و مشکلاتی که گاها به عنوان آسیب اجتماعی به شمار رود مساعدت کرده و با همفکری راهکارهای لازم را در این زمینه ارائه نماییم.

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان پشتوانه علمی و توانمند سازی از روحانیون در مدارس را به عنوان یکی از برنامه های اولویت دار این سازمان عنوان کرد و افزود: اقامه نماز جماعت و حضور روحانیون در مدارس باید در شهرستان به طور ویژه قرار گیرد تا روحانیون بتوانند با ارتباط موثر و فعال با دانش آموزان به عنوان نسل جوان اعتقادات و شبهات آنها را از گزند آسیب های جامعه امروز حفظ نمایند.

 

وی نگاه به آینده داشتن در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی را از جمله موضوعاتی عنوان کرد که موارد غفلت قرار گرفته و ادامه داد: متولیان امور فرهنگی باید در این زمینه اهتمام جدی داشته باشند.

 

واگذاری پژوهش های مرتبط با موضوعات فرهنگی شهرستان به روحانیون و طلاب این سازمان، اعزام مبلغین به مناطق روستایی ، ارتقا جایگاه نخبگان و تجلیل از فعالین فرهنگی و روحانیون در شهرستان از محورهای دیگری بود که حجت الاسلام علیرضا نجیمی به آن اشاره کرد.

 

فرماندار اشکذر تبیین صحیح معارف و گسترش فعالیت های تبلیغی را از جمله وظایفی دانست که سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان دستگاه متولی باید  به طور ویژه به آن بپردازد.

 

هادی هادی نسب اظهار داشت: امروز با آسیب های اجتماعی جدی در زمینه های مختلف مواجه هستیم که همه آنها به آموزش و تبلیغ به ویژه با رویکرد دینی نیاز داشته و اگر مردم این آموزه ها را بهتر دریافت و در زندگی بکار ببرند پشتوانه اعتقادی آنها نیز قوی تر خواهد شد.

 

ضرورت تبیین معارف اسلامی با توجه به نیازهای روز و با نوآوری در بیان از موضوعات دیگری بود که فرماندار اشکذر به آن اشاره و خواستار توجه ویژه روحانیون و مبلغان دینی به آن شد.