فرماندار اشکذر تأکید کرد:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، هادی‌نسب، فرماندار به مناسبت هفته تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی با اعضای مؤسسه مردم‌نهاد حامیان حیات پاک شهرستان اشکذر دیدار و گفتگو کرد.

"هادی هادی‌نسب" فرماندار شهرستان اشکذر در جریان دیدار با اعضای مؤسسه حامیان حیات پاک، ضمن گرامیداشت هفته تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی و قدردانی از فعالیت‌های زیست‌محیطی مؤسسه حامیان حیات پاک، افزود: باتوجه به صنعتی بودن شهرستان اشکذر و ضرورت نظارت و پایش صنایع آلاینده، تداوم فعالیت‌های زیست‌محیطی این مؤسسه به عنوان بازوی قدرتمند دولت می‌تواند به ما کمک ‌کند تا پاسخگوی مطالبات صحیح مردم باشیم.

فرماندار اشکذر افزود: در بحث مشارکت اجتماعی، در کنار سازمان‌های مردم‌نهاد، شوراهای اسلامی نیز به عنوان دیگر بازوی قدرتمند و قوی دولت، می‌توانند با انعکاس مطلوب مطالبات قانونی جامعه، نقش مهمی در راستای افزایش مشارکت اجتماعی و همچنین پیشبرد اهداف توسعه پایدار ایفا کنند.

هادی‌نسب در ادامه با حضور در روستای عزآباد رستاق با اعضای مؤسسه خرد اسفنجرد نیز دیدار و ضمن عرض تبریک به مناسبت بیست و دوم مردادماه روز تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی، از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی این مؤسسه مردم نهاد تشکر و قدردانی کرد.

فرماندار اشکذر همچنین توجه این مؤسسه به میراث فرهنگی و مرمت ابنیه و آثار تاریخی بویژه مجموعه سرحوض عزآباد و مسجد تک‌مناره این روستا را ستود و با تأکید بر تقویت مشارکت اجتماعی از سوی سازمان‌های مردم‌نهاد، گفت: از هیچ تلاشی برای حمایت تشکل‌های مردمی مضایقه نخواهیم کرد.

"محمدحسن طالبیان" عضو هیئت مدیره و مدیرعامل مؤسسه حامیان حیات پاک شهرستان اشکذر نیز در این دیدار با گرامیداشت هفته تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی، گفت: این مؤسسه فعالیت خود را از سال 1397 آغاز کرده است و در آستانه چهارمین سال فعالیت خود با مساعدت مسئولین و حمایت و پشتیبانی مردم در راستای حفظ محیط زیست و منابع طبیعی و افزایش آگاهی عمومی تلاش می‌کند.

مدیرعامل مؤسسه حامیان حیات پاک در ادامه با بیان اینکه شهرستان اشکذر از صنایع آلاینده اشباع شده است گفت: آنچه بارها از مسئولین درخواست کرده‌‌ایم؛ جلوگیری از صدور مجوز صنایع جدید و توسعه صنایع موجود است؛ صنایع آلاینده و پرآبخواهی که واقعاٌ سلامت مردم را به خطر انداخته است.

وی افزود: از مجموعه محیط زیست استان و شهرستان نیز انتظار داریم بیش از گذشته وضعیت آلایندگی صنایع موجود در شهرستان را پایش کنند؛ چرا که به اذعان برخی از شهروندان گاهی اوقات سطح آلایندگی هوای شهرستان زیاد می‌شود و به آسانی قابل مشاهده است.

طالبیان همچنین به بیان اقدامات و فعالیت‌ها زیست محیطی و برخی از مشکلات مؤسسه حامیان حیات پاک پرداخت.

"محمدرضا قانع" عضو هیأت مدیره مؤسسه اسفنجرد نیز ضمن قدردانی از حضور فرماندار در جمع اعضای این مؤسسه، اظهار کرد: امیدواریم گروه مردم‌نهاد اسفنجرد به عنوان یک تشکل محلی در کنار مسئولان و ارگان‌های دولتی، ارائه خدمات به مردم و تلاش در جهت عمران و آبادانی را به سرانجام برساند.

قانع در ادامه با بیان اینکه اعتبارنامه مؤسسه اسفنجرد را بصورت رسمی از ابتدای سال 1399 دریافت کردیم؛ افزود: اگرچه آغاز فعالیت مؤسسه با شیوع ویروس کرونا همزمان شد؛ اما توانستیم اقدامات بسیارخوبی در حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، آموزشی، فرهنگی، اطلاع‌رسانی و سلامت انجام دهیم.

گفتنی است فرماندار شهرستان اشکذر در پایان این دیدارها با اهدای لوح سپاس به مدیران عامل این مؤسسات مردم نهاد، از تلاش‌های صادقانه و بی‌ریای اعضای این تشکل‌ها قدردانی کرد.