معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در شورای بخش خضرآباد عنوان کرد:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، جلسه شورای اسلامی بخش خضرآباد با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، فرماندار اشکذر، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها استانداری ، مدیرکل آبفار، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، مدیر کل بنیاد مسکن استان  و اعضای شوراهای روستای بخش در محل بخشداری خضرآباد برگزار شد.

 

فرماندار اشکذر پروژه انتقال آب به بخش خضرآباد را یکی از مهم ترین پروژه های حوزه عمرانی شهرستان اشکذر عنوان کرد و گفت: با پیگیری و همکاری مسئولان استان و اختصاص دو برابر اعتبار عمرانی در شهرستان این پروژه روند خوبی را در پیش گرفته که انشاالله با بهره برداری از فاز اول آن ، آب شهر خضرآباد و روستاهای کمال آباد، تقویه و شرب العین وصل خواهد شد.

 

محمدعلی شاه حسینی تعریض جاده یزد به خضرآباد را یکی دیگر از مسائل و مشکلات این منطقه دانست و افزود: جلسات متعددی در خصوص ایمنی این جاده در شهرستان و استان صورت گرفته و در حال حاضر بخشی از عملیات تعریض این جاده به اتمام رسیده که آسفالت خواهد شد.

 

وی تعریف پهنه شترمرغ، دام سبک و اسب در بخش خضرآباد را از مصوبات جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان دانست و بر فراهم کردن مقدمات لازم برای واگذاری زمین در این خصوص تاکید کرد.

 

اجرای طرح هادی در روستاهای بخش ، گاز رسانی به روستاهای خمسیان، میل سفید و دولاب و هم چنین توجه به صنعت گردشگری برای رونق گرفتن هر چه بیشتر روستاها از جمله مسائل و مشکلات دیگری بود که فرماندار اشکذر به آن اشاره کرد.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ارائه برنامه مشخص و تدبیر صحیح در مدیریت روستاها را نکته ای حائز اهمیت و ضروری برشمرد و گفت: آب و راه به عنوان دو مقوله اصلی برای روستاها به شمار می رود که باید نگاه زیرساختی به آن داشت.

 

محسن صادقیان خاطر نشان کرد: تلاش می کنیم تا با اختصاص 50 درصد اعتبارات استانی و 50 درصد اعتبارات ملی پروژه آب رسانی و هم چنین تعریض جاده یزد به خضرآباد را ظرف دوسال آینده به سرانجام برسانیم.

 

این مقام مسئول بر ضرورت تهیه برنامه راهبردی و ایجاد بانک اطلاعاتی درست از وضعیت روستاهای بخش خضرآباد در زمینه اشتغال و سرمایه گذاری در جهت ارائه تسهیلات مرتبط با توسعه فعالیت های اقتصادی در این منطقه تاکید کرد.