معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد عنوان کرد؛

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اشکذر؛ پنج‌شنبه 9 دی‌ماه هشتمین جلسه شورای سلامت شهرستان اشکذر با حضور دکتر "محمدحسن لطفی" معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد در سالن کوثر فرمانداری برگزار شد.

 

فرماندار اشکذر در این جلسه با تقدیر از خدمات کسانی که در جهت رشد بهداشت و سلامت شهرستان فعالیت داشته‌اند بر تداوم مسیر بهبود و ارتقاء کیفیت تأکید کرد و افزود: خیرین اقدامات مؤثری به‌ویژه در خصوص بیمارستان حضرت زینب (س) اشکذر و درمانگاه اشکذر و رضوانشهر ایفا نموده‌اند که نیازمند همراهی و همیاری بیشتری است.

 

"محمدعلی شاه‌حسینی "یکی از تلاش‌های دیگر شهرستان را تأمین پزشک به‌ویژه در بخش‌های رستاق و خضرآباد عنوان کرد و توجه مسئولین محترم دانشگاه علوم پزشکی را تقویت زیرساخت‌های بهداشتی مناطق روستایی شهرستان عنوان نمود.

 

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به نزدیکی ایام نوروز و توجه به حوزه بهداشت محیط در شهرستان اشاره کرد و بر اهمیت توجه به مسافرین نوروزی و ضرورت رعایت بهداشت در مراکز عرضه مواد غذایی، رستوران‌ها و مراکز اقامتی نسبت به برنامه‌ریزی به‌منظور ارائه خدمات مطلوب‌تر تأکید نمود.

 

ضرورت اهمیت محیط‌زیست شهرستان مبحث دیگری بود که فرماندار به آن اشاره کرد و گفت: در همین راستا طی چند سال اخیر از ایجاد واحد آلاینده جدید ممانعت و با همکاری دستگاه قضا با واحدهای متخلف برخورد و بعضاً متوقف گردیده است.

 

وی بابیان اینکه تاکنون حمایت کافی از جانب مسئولان استان به‌ویژه استاندار و معاونین محترم داشته‌ایم افزود: باوجود چندین واحد بزرگ در شهرستان اقتضا می‌کند دستگاه‌ها با هماهنگی بیشتر نسبت به بازرسی منسجم و مستمر از واحدهای آلاینده اقدام نمایند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد نیز تولید و توسعه پایدار را لازمه هر جامعه‌ای عنوان کرد و افزود: در همین راستا و برای افزایش طول عمر افراد و سلامت جامعه نیازمند همکاری و تعامل همه دستگاه‌ها هستیم.

 

دکتر لطفی توجه به جمعیت سالم جامعه را نیز بااهمیت عنوان کرد و اظهار داشت: باسیاست گذاری صحیح و توجه بیشتر مردم استان به سواد سلامت می‌توان تغییرات اساسی در حوزه تغذیه، فعالیت فیزیکی، ترک سیگار و استرس ایجاد نمود.

 

وی با تأکید بر آموزش و نقش مردم در اجرای هرم غذایی و خودمراقبتی گفت: دانشگاه علوم پزشکی با همکاری آموزش‌وپرورش استان درصدد توانمندسازی و افزایش خود مراقبتی و سواد سلامت در بین جامعه فرهنگی است.