سرپرست فرمانداری اشکذر عنوان کرد:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، مدیرکل هواشناسی استان با سرپرست فرمانداری اشکذر دیدار کرد.

 

سرپرست فرمانداری اشکذر در این دیدار بر توسعه زیرساخت ایستگاه های تمام اتوماتیک هواشناسی در شهرستان تاکید کرد.

 

هادی هادی نسب با بیان اینکه ایستگاه هواشناسی خضرآباد هنوز به شکل سنتی در حال فعالیت است، از اعلام آمادگی این فرمانداری جهت واگذاری زمین مناسب در این بخش و اختصاص اعتبار جهت اتوماتیک کردن این ایستگاه خبر داد.

 

مدیرکل سازمان هواشناسی استان تبدیل ایستگاه های هواشناسی در مناطق مختلف استان از حالت سنتی به خودکار را یکی از برنامه های این سازمان عنوان کرد و گفت: این اقدام باعث می شود تا اطلاعات و داده ها از ایستگاه ها سریع و دقیق تر جمع آوری و به نقاط از پیش تعیین شده مخابره و ارسال شود.

 

رضا برهانی به بیان گزارشی از وضعیت ایستگاه های هواشناسی و باران سنجی شهرستان اشکذر پرداخت و اظهار داشت: در این شهرستان دو ایستگاه هواشناسی اشکذر و خضرآباد  و پنج ایستگاه باران سنج فعال است که تنها ایستگاه اشکذر به شکل خودکار فعالیت می کند و ایستگاه خضرآباد و پنج ایستگاه باران سنج به شکل سنتی هستند.

 

این مقام مسئول  خاطر نشان کرد: جهت اتوماتیک کردن ایستگاه های هواشناسی خضرآباد و پنج ایستگاه باران سنج به مبلغ چهار میلیارد ریال اعتبار نیاز است و امید می رود با حمایت مجموعه فرمانداری در اختصاص اعتبارات شهرستانی و هم چنین پیگیری جهت جذب اعتبارات ملی شاهد اتوماتیک کردن این ایستگاه ها در آینده نزدیک باشیم.