در نخستین نشست مجمع سلامت عنوان شد؛

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اشکذر؛ نخستین نشست مجمع سلامت شهرستان اشکذر با حضور رئیس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی، فرماندار اشکذر، جمعی از اعضای شورای اداری و خیرین حوزه درمان و سلامت شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

 

فرماندار اشکذر در این نشست مهم‌ترین خواسته مردم این شهرستان به‌ویژه طی سال‌های اخیر را تأمین، تجهیز و رفع مشکلات حوزه درمان برشمرد و اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید و با همکاری خیرین بسیاری از این امور مرتفع شده است ولی کماکان تکمیل درمانگاه‌ها و مراکز بهداشت نیازمند حمایت بیشتر است.

 

«محمدعلی شاه‌حسینی» حضور خیرین سلامت شهرستان اشکذر را کم‌نظیر توصیف کرد و با اشاره به همکاری مطلوب مردم در بازسازی و ساخت درمانگاه شبانه‌روزی و بیمارستان تصریح نمود: با همکاری و حمایت خیر بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی دیابت در حال احداث است که می‌تواند نیاز بیماران شهرستان‌های هم‌جوار و حتی استان را پوشش دهد.

 

وی با اشاره به برخی موانع اداری در راستای تکمیل بیمارستان افزود: اکنون فرآیند ساخت بیمارستان با موانعی روبروست که ضروری است به جهت پیشگیری از توقف روند ساخت این مجموعه همکاری دستگاه‌های متولی با خیر گسترش یابد.

 

تجهیز امکانات و خرید آمبولانس برای درمانگاه و خانه‌های بهداشت بخش مرکزی و خضرآباد موضوع دیگری بود که شاه‌حسینی خواستار اهتمام بیشتر مسئولین نسبت به تأمین آن‌ها شد و خاطرنشان کرد: در صورت همراهی و همکاری مجموعه دانشگاه علوم پزشکی خیرین این شهرستان آمادگی دارند نیازهای درمانی این خطه را مرتفع نمایند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان یزد نیز اجتماعی سازی و همراهی همگانی را تنها راه برون‌رفت از مشکلات حوزه درمان برشمرد و تأکید نمود: در صورتی طرح‌های درمانی در کشور موفق خواهند بود که خود مراقبتی در شهروندان نهادینه شود.

 

دکتر «محمدرضا میرجلیلی» با اشاره به عملکرد مطلوب انقلاب اسلامی در تأمین زیرساخت‌های درمانی طی چهار دهه گذشته افزود: طی این سال‌ها اقدامات مؤثری در جهت رفع نیازهای مردم در حوزه سلامت صورت گرفته که طرح نظام سلامت از موفق‌ترین برنامه‌های اجرایی در این خصوص بوده است.

 

وی با اشاره به اثرگذاری مجمع سلامت شهرستان‌ها در تدوین سند چشم‌انداز نیز عنوان داشت: ضروری است مجمع سلامت با حضور خیرین در فواصل منظم برگزار تا ضمن بررسی وضعیت برنامه‌های راهبردی در هر شهرستان نسبت به مرتفع نمودن مشکلات در چارچوب زمان‌بندی خاص اقدام گردد.

 

در ادامه ضمن تجلیل از برگزیدگان اولین مجمع سلامت شهرستان اشکذر، «سید علی‌اکبر رضوانی» به نمایندگی از خیرین این حوزه بر لزوم توسعه و رشد هم‌زمان سلامت جسم و روان تأکید کرد و از آمادگی خیرین این شهرستان برای حضور و مشارکت در هر دو حوزه خبر داد.