فرماندار اشکذر تأکید کرد:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اشکذر، نشست بررسی مسائل و مشکلات بخش مرکزی شهرستان اشکذر با حضور نماینده مجلس شورای اسلامی، فرماندار، مدیرکل اوقاف و امور خیریه، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیرعامل آبفایزد و برخی از مسئولان شهرستانی در این بخش برگزار شد؛ همچنین پیش از شروع این نشست، در آستانه هفته دفاع مقدس و نکوداشت یاد و خاطره ایثارگری‌ها و جانفشانی‌های رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس، مراسم غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای روستای بندرآباد برگزارشد.

"هادی هادی‌نسب" در ابتدای این نشست ضمن تقدير و تشکر از حضور "محمدصالح جوکار"، نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شوراي اسلامي، "حجة‌الاسلام دلاوری" امام جمعه رستاق و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی، به اختلافات گذشته ادارات اوقاف و امورخیریه و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اشاره کرد و افزود: مشکلات مربوط به مالکیت بقعه سلطان بندرآباد باعث شده است این مجموعه نفیس در شهرستان اشکذر بدون استفاده بماند و ضرورت دارد جهت بهره‌برداری مناسب از این مجموعه و حفظ آن، به هر نحو ممکن به میراث فرهنگی واگذار گردد.

هادی‌نسب در ادامه سخنان خود به بیان دیگر مشکلات مرتبط با میراث فرهنگی پرداخت و عنوان کرد: با توجه به پیشینه تاریخی شهرستان اشکذر، در اجرای برخی از پروژه‌ها از جمله طرح اقدام ملی مسکن با محدودیت‌هایی مواجه هستیم و فرآیند تأمین و آماده‌سازی زمین موردنیاز برخی طرح‌ها نیازمند مطالعات وسیع و زمان‌بر باستان‌شناسی و میراث فرهنگی است.

فرماندار اشکذر با بیان اینکه شهرستان اشکذر اولین رتبه از نظر تنوع کشت و دومین رتبه از نظرتعداد گلخانه را در سطح استان دارد، افزود: حضور اتباع بیگانه در بخش کشاورزی شهرستان برخی از مباحث ازجمله بهداشت و آموزش و پرورش را تحت‌الشعاع قرار داده و ضرورت مسئولیت‌پذیری اجتماعی نهادها وسازمان‌های مرتبط بیش از پیش احساس می‌شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان در بخش دیگری از سخنان خود از فرسودگی برخی از خطوط لوله آب و وضعیت نامطلوب آب شرب روستاهای بخش مرکزی خبر داد و بر لزوم پیگیری و رفع این مشکل از سوی دستگاه‌های مربوطه تاکید کرد.

‌"محمد صالح جوکار" نیز در ادامه این نشست و پس از شنیدن مشکلات بیان شده از سوی جمعي از مسئولين محلی روستاهای بخش مرکزی اشکذر، با بیان اینکه  محور همه کارها مردم هستند؛ افزود: اصل و فلسفه وجودی همه مدیران و مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران خدمتگزاری به مردم است.

جوکار در ادامه اظهار داشت: به دنبال تصویب طرحی با عنوان تامین منابع پایدار برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها هستیم تا منابع درآمدی آنها باثبات شود؛ وی افزود: طرح دیگری که در دستورکار قرار دارد مدیریت جامع و یکپارچه شهری و روستایی است تا متولی هر شهر و روستا مشخص شود.

شایان ذکر است در ادامه این نشست بعد از ارائه درخواست‌ها و مشکلات روستاها از سوی مسئولان محلی پیرامون وضعیت نامطلوب آب، پهنه دامداری، آلودگی‌های محیط زیستی، مشکلات بخش کشاورزی، بهداشت، میراث فرهنگی، مسکن جوانان و طرح هادی در روستاها، هم‌اندیشی و تصمیماتی اتخاذ شد.