هادی‌نسب در مراسم معارفه رئیس جدید محیط زست اشکذر مطرح کرد:

هادی‌نسب فرماندار شهرستان اشکذر در مراسم معارفه "مرتضی عزیزی" به عنوان رئیس جدید حفاظت محیط‌زیست شهرستان که نیره پورملایی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان نیز حضور داشت؛ با اشاره به ضرورت مشارکت رسانه‌ها در حفاظت از محیط زیست، خاطرنشان کرد: نقش و کارکرد رسانه‌های جمعی در طرح مسائل زیست محیطی و افزایش آگاهی عمومی از اهمیت بالایی برخوردار است و تأثیر بسزایی در فرهنگ‌سازی و مطالبه‌گری زیست‌محیطی مردم دارد.

 

هادی‌نسب با بیان این مطلب که بیش از 1150 واحد صنعتی و تولیدی کوچک و بزرگ در شهرستان اشکذر درحال فعالیت است؛ ادامه داد: افزایش واحدهای تولیدی و صنعتی و کمبود نیروی کار بومی، شهرستان را با تبعات فرهنگی و اجتماعی متعددی مواجه ساخته است.

 

وی افزود: در حال حاضر سیاست مدیریت شهرستان، حفظ و حراست از سلامت شهروندان است و در این راستا ضمن پایش مستمر واحدهای صنعتی و مخالفت با استقرار صنایع جدید آلاینده، پیگیر آماده‌سازی منطقه ویژه اقتصادی جدید جهت استقرار صنایع با رعایت استانداردهای زیست محیطی هستیم.

 

فرماندار اشکذر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره قرق‌های اختصاصی بخش خضر‌آباد و ضرورت ترویج فرهنگ‌ اکوتوریسم، تصریح کرد: تشویق و ترغیب بخش خصوص در جهت حفاظت از حیات‌وحش همراه با نظارت دقیق بر مدیریت قرق‌های اختصاصی ضرورتی اجتنابناپذیر است.

 

نیره پورملایی مدیرکل حافظت محیط‌زیست استان نیز حضور مسئولان شهرستان درمراسم تکریم و معارفه را قابل تقدیر توصیف کرد و نسبت به استقرار و راه‌اندازی ایستگاه‌ سنجش کیفی هوا برای کنترل و پایش وضعیت کیفیت هوا در شهرستان اشکذر قول مساعد داد.

 

گفتنی است در پایان این مراسم، با اهدای لوح سپاس از سوی فرماندار اشکذر از تلاش‌ها و زحمات "روح‌الله زارع"  تقدیر و "مرتضی عزیزی" به‌ عنوان رئیس جدید اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان اشکذر معارفه شد.