فرماندار اشکذر عنوان کرد:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان اشکذر با حضور فرماندار، معاون امور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد و سایر اعضا، با دستور کار تشکیل کانون های سلامت در محلات شهری و روستایی و تشکیل شورای پیام گزاران سلامت شهرستان در سالن کوثر فرمانداری برگزار شد.

 

فرماندار اشکذر نظام سلامت مردم محور را یکی از برنامه های جامع تحول حوزه نظام سلامت دانست و گفت: توانمند سازی جامعه و تقویت مشارکت و خودیاری های عمومی در چارچوب کانون های سلامت محلات می تواند به ارتقای سلامت همگانی بیانجامد.

 

محمدعلی شاه حسینی نقش خانواده ها و آموزش و پرورش را در راه اندازی کانون های سلامت محلات شهرستانی موثر دانست و بر کسب آموزش‌های مهارتی و فرهنگ سازی در این حوزه تاکید کرد.

 

دکتر لطفی با بیان اینکه برنامه های دولت در حوزه نظام سلامت از یک روند منسجمی برخوردار بوده است، گفت: جامعه امروز درگیر بیماری های غیر واگیر است و باید تلاش کرد تا ضمن توانمند کردن مردم در رابطه با سلامت خود ، آموزش های لازم در زمینه رفتارهای پر خطر مانند تغذیه نامناسب و کم تحرکی را ارائه داد.

 

معاون امور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد راه انداری کانون های سلامت محلات را در راستای مصوبه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور دانست و افزود: بر این اساس وزارت کشور و وزارت بهداشت به عنوان متولیان راه اندازی این کانون ها معرفی شدند و دستورالعمل آن تهیه و به استانداران و روسای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شده است.

 

وی راه اندازی کانون ها و مجامع سلامت در محلات را گامی مهم در جهت اجتماعی کردن سلامت مردم دانست و اظهار داشت: این امر مستلزم مشارکت فعال و ساختارمند خود مردم و هماهنگی بین بخشی مسئولان در کنار نظام سلامت است.

 

دکتر محمدحسن لطفی خاطر نشان کرد: در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان اشکذر، تفاهم نامه راه اندازی کانون های سلامت محلات این شهرستان با امضا فرماندار، رئیس شورای اسلامی شهر، بخشداران و سرپرست مرکز بهداشت و درمان این شهرستان منعقد گردید.

 

این مقام مسئول ابراز امیدواری کرد تا در مجمع سلامت شهرستان اشکذر که در دی ماه برگزار می شود گزارش مطلوبی از روند فعالیت این کانون ها از نظر مشارکت مردم در اجتماعی شدن سلامت فرد، خانواده و محله خود داشته باشیم.