فرماندار شهرستان اشکذر تأکید کرد:

ضرورت همکاری بین بخشی دستگاه‌ها در راستای ارتقای سطح سلامت جامعه

روح‌الله ردائی فرماندار و رئیس شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان اشکذر در نشست سند پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر بر ضرورت همکاری بین‌بخشی دستگاه‌ها در راستای ارتقای سطح سلامت جامعه تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، صبح امروز چهارم مهرماه در نشستی با حضور اعضای شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان اشکذر پیرامون سند پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر و عوامل خطر مرتبط بحث و تبادل نظر شد.

روح‌الله ردائی فرماندار شهرستان اشکذر در این نشست با اشاره به اهمیت بالای شورای سلامت و امنیت غذایی، گفت: در جلسات فرمانداری که از درجه اهمیت بالایی برخوردار است؛ مدیران ادارات عضو، باید شخصاً حضور داشته باشند و حضور نمایندگان بدون عذر موجه مدیران، مجاز نیست.

فرماندار شهرستان اشکذر در ادامه با اشاره به اهمیت ورزش و ضرورت ترغیب شهروندان به امر ورزش، خاطرنشان کرد: با توجه به ارتباط مستقیم ورزش و افزایش سطح سلامت شهروندان، وظیفه سنگینی بردوش مسئولان مربوطه است.

ردائی افزود: همچنان منتظر برش شهرستانی سند تحولی ورزش و جوانان از سوی اداره کل هستیم تا ضمن برنامه‌ریزی مدون بلندمدت و میان مدت، اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در این حیطه ارزیابی شود.

رئیس شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان اشکذر در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص پایش مستمر صنایع آلاینده و ایجاد واحدهای صنعتی جدید تصریح کرد: همچنان در جلسات استانی صنایع، مخالفت جدی و صریح خود را در احداث صنایع جدید آلاینده اعلام می‌کنیم.

وی همچنین با یادآوری برخی از اولویت‌های شبکه بهداشت و درمان در راستای افزایش سطح سواد سلامت شهروندان، بر افزایش همکاری‌های بین بخشی و ارتباط هدفمند ادارات تأکید کرد و خواستار توجه همه دستگاه‌ها به مقوله سلامت شهروندان به هر نحو مقتضی شد.

"محمدحسین دهقانی‌زاده" رئیس دادگستری شهرستان اشکذر نیز با اشاره به تغییرات ایجاد شده در سبک زندگی انسان امروزی، گفت: درخصوص موضوع سلامت باید علاوه بر دلایل ظاهری و نزدیک، به دلایل اصلی و ریشه‌ای بیماری‌ها نیز توجه کرد.

"لیلا ابدی" مدیرشبکه بهداست و درمان شهرستان اشکذر نیز در این نشست با ارائه سند کنترل بیماری‌های غیرواگیر ابلاغی به همه دستگاه‌ها، به بیان آماری از میزان شوع بیماری‌های فشارخون، دیابت، انواع سرطان‌ها و سوانح جاده‌ای پرداخت.