ضرورت همکاری صنایع برای کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از مهاجرت شغلی

روح‌الله ردائی فرماندار شهرستان اشکذر در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر گفت: مدیران کارخانه‌ها فقط در منافع اقتصادی حاصل از مهاجرت کاری سهیم هستند و در کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن همکاری ندارند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، روح الله ردائی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که معاون سیاسی فرمانداری، کارشناس فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر استان یزد و دیگر اعضای شورای مزبور نیز حضور داشتند؛ گفت: جامعه کارگری و کارفرمایان در شهرستان اشکذر تعدد دارد و قریب دو برابر جمعیت این شهرستان بیمه شده تامین اجتماعی و مهاجر وجود دارد.

ردائی با اشاره به ظرفیت بالای شهرستان اشکذر در تولید، اقتصاد و کار تصریح کرد: مهاجرت مهاجران به دلیل ظرفیت بالای تولید، اقتصاد و کار در شهرستان اشکذر افزایش یافته است و به همین دلیل نیز آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی نیز بیشتر شده است و باید این مشکل با برنامه‌ریزی حل شود.

فرماندار اشکذر با تاکید بر ضرورت تدوین برنامه برای مبارزه با مواد مخدر گفت: مسئولان باید برنامه داشته باشند و جلسات مبارزه با مواد مخدر نیز فعال‌تر شود؛ همچنین در این راستا توجه به پیشنهادهای شورای مبارزه با مواد مخدر استان یزد نیر کارگشا خواهد بود.

وی بیان کرد: حساس‌سازی باید نسبت به موضوع مبارزه با مواد مخدر انجام شود؛ در حالی که برخی مسئولان به این موضوع توجه ندارند و به طور غیرعمدی تنها به مسائل سازمانی توجه دارند.

ردائی با تاکید بر اهمیت مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: توجه به مبارزه با مواد مخدر و کاهش آسیب های اجتماعی لازمه توسعه و پیشرفت عمرانی و اقتصادی همچنین مسائل دیگر مانند اجتماعی و فرهنگی و ... است.

وی تصریح کرد: به دلیل مهاجرت مهاجران به شهرستان ها ی اشکذر، میبد و اردکان، این شهرستان‌ها ناخواسته در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند و به علت مسائلی این شهرستان ها فدای منافع متعدد می شود، در حالی که منافع اقتصادی آن به مردم نمی رسد.

وی با اشاره به اهمیت همکاری مدیران کارخانه ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی بیان کرد: کارخانه ها از منابع ملی استفاده می‌کنند و ارزش افزوده دارند؛ پس باید در موضوع آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی نیز پای کار بیایند و مدیران کارخانه‌ها با شوق در این مباحث همکاری کنند همچنین این موضوعات نیازمند پیگیری و حمایت‌های استان است.

محمدجلال دهقانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری در این نشست گفت: برای حل مشکلات ناشی از مواد مخدر و کاهش آسیب های اجتماعی در شهرستان نیاز به هماهنگی، همراهی و هم‌افزایی همه اعضای شهرستان اشکذر است.

محبوبه وفائیان کارشناس فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر استان یزد نیز در این نشست با تأکید بر همکاری نهادهای غیردولتی برای مبارزه با مواد مخدر گفت: رویکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر است و فقط اقدامات دولتی در این زمینه به تنهایی پاسخگو نیست و باید از ظرفیت های غیردولتی نیز برای پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر استفاده شود.