در راستای توسعه صنعت گردشگری انجام شد؛

طرح توجیهی اکوکمپ سبز اشکذر بررسی شد

در نشستی با حضور فرماندار شهرستان اشکذر، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اشکذر، پیرامون طرح اکوکمپ سبز اشکذر بحث و تبادل‌نظر شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، روح‌الله ردائی با اشاره به تشکیل شورای گردشگری استان‌ها، گفت: با تأکید استاندار یزد تشکیل شورای گردشگری شهرستان‌ها نیز در دستورکار است و این موضوع گامی مهم در توسعه صنعت گردشگری خواهد بود.

فرماندار شهرستان اشکذر افزود: در راستای رشد و توسعه شهرستان، توجه به صنعت گردشگری را در کنار صنایع های‌تک و دانش‌بنیان مدنظر قرار داده‌ایم و در این راستا تمام حمایت و تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.

ردائی در ادامه با اشاره به قابلیت‌های طرح اکوکمپ سبز اشکذر، خاطرنشان کرد: با توجه به ماهیت و عام‌المنفعه بودن این طرح، آن را حمایت و دنبال خواهیم کرد و انتظار می‌رود با همکاری و نگاه مثبت دستگاه‌ها و البته با در نظر گرفتن همه جوانب و کارشناسی‌های مورد نیاز، این طرح گردشگری به صورت فاز به فاز و متناسب با فرهنگ این شهرستان اجرایی شود.

کمال کریمی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد نیز در این نشست با اشاره به ضرورت و اهمیت توجه به صنعت گردشگری، در خصوص طرح اکوکمپ سبز اشکذر خاطرنشان کرد: از آنجا که اراضی موردنظر طرح مزبور در محدوده جنگل‌های دست کاشت قرار گرفته است قابلیت واگذاری ندارد اما می‌توان از طریق ماده 3 و طی مراحل قانونی، گره از این مشکل باز کرد.

کریمی همچنین به ماهیت کار اکوکمپ اشاره کرد و افزود: در این خصوص تخریبی در منابع طبیعی صورت نمی‌گیرد؛ بلکه بحث حفاظت از منابع طبیعی مطرح است و ما تلاش‌می‌کنیم حمایت خود را در قالب مسیرهای ممکن انجام دهیم.

گفتنی است این نشست در محل شهرداری اشکذر برگزار شد و احمدعلی دهقان شهردار و همچنین اعضای شورای اسلامی شهر اشکذر نیز در این نشست ضمن اعلام حمایت از طرح مذکور، در راستای توسعه صنعت گردشگری، خواستار تسریع در طی مراحل قانونی و آغاز عملیات اجرایی آن شدند.