باهدف نظارت بر آب‌های زیرزمینی؛

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اشکذر؛ "علیرضا ابوالحسنی"معاون فرماندار اشکذر بحث مدیریت جامع در اجرای پروژه‌های شهری و روستایی را از اولویت‌های اصلی توسعه پایدار در این مناطق برشمرد و گفت: لازمه این توسعه آماده کردن زیرساخت‌ها هست که با طرح‌ها و پروژه‌های منسجم و یکدست حاصل می‌شود و فرمانداری آمادگی دارد شرایط لازم را برای تحقق آن مهیا نماید.

 

وی نقش سازمان‌های مردم‌نهاد را در برنامه‌های دولت تدبیر و امید مطلوب دانست و افزود: با تشکیل یک سمن اجرایی دربخش خضرآباد می‌توان برنامه‌های مدنظر را برای اجرای طرح جامع مدیریت آبخیزداری در این منطقه محقق نمود.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز در صحبت‌های خود انسجام سازمانی، مشارکت مردم و برنامه‌ریزی را لازمه اجرای طرح مدیریت جامع آبخیزداری در بخش خضرآباد برشمرد و ابراز امیدواری کرد: با انجام این طرح شرایط لازم برای سودآوری ساکنان این منطقه و نیز کاهش فقر و رفاه نسبی فراهم گردد.

 

"محمدرضا آخوندی" افزایش تولید محصولات کشاورزی، مهاجرت معکوس و رفع مشکلات ناشی از حاشیه‌نشینی شهرها را ازجمله آثار مثبت اجرای طرح مدیریت جامع حوزه‌های آبخیزداری عنوان کرد و گفت: این طرح درواقع مدیریت آب‌های زیرزمینی، فعالیت‌های انسانی و اکوسیستم‌های طبیعی است که در بخش خضرآباد اجرایی می‌شود.

 

وی اجرای طرح آبخیزداری را در هفت مرحله تشکیل ساختار، انتخاب حوزه، تبیین برنامه راهبردی، ظرفیت‌سازی و آموزش و هماهنگ‌سازی پروژه‌های دولتی برشمرد و خاطرنشان کرد: تمامی این مراحل بر مبنای نیازها و فعالیت‌های مردمی در چارچوب برنامه راهبردی و مستندسازی صورت خواهد گرفت.