فرماندار اشکذر عنوان کرد:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات مدیریت بحران شهرستان اشکذر به ریاست" هادی نسب" فرماندار و با حضور سایر اعضای این ستاد در محل سالن کوثر فرمانداری برگزار شد.

 

فرماندار اشکذر لزوم همکاری ادارات عضو ستاد مدیریت بحران جهت کمک رسانی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان را خواستار شد و گفت: بحران سیل اتفاق افتاده در سیستان و بلوچستان وضعیت زندگی عادی مردم را با مشکلات عدیده ای مواجه کرده و کمک های مردمی شهرستان به این مناطق باید با محوریت جمعیت هلال احمر صورت گیرد.

 

هادی هادی نسب افزود: طبق نیازسنجی که از مناطق سیل زده صورت گرفته، لباس گرم و پتو، کنسروهای غذایی، چادرهای امدادی و کمک های نقدی از اولویت های کمک های ارسالی به این مناطق است که باید مشارکت مردم، ادارات و صنایع شهرستان در این زمینه ها صورت گیرد.

 

وی با بیان اینکه اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان باید آمادگی لازم برای مواجهه با بحران های احتمالی  را داشته باشد، اظهار داشت: کاهش خسارات، آمادگی، واکنش، بازسازی و فراهم کردن تمهیدات و تدارکات لازم برای به حداقل رساندن آثار تخریبی در زمان طلایی یعنی زمان های اولیه وقوع بحران محورهای مهمی هستند که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

فرماندار اشکذر به بارش های چند روز گذشته برف و باران در مناطق مختلف شهرستان اشاره کرد و خاطر نشان کرد: خوشبختانه و با همکاری دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان اقدامات بسیار خوبی در کنترل آب گرفتگی معابر و باز کردن راه های ارتباطی روستاهای بخش خضرآباد صورت گرفت که انتظار می رود دستگاه ها همین روند را تا پایان فصل بارندگی داشته باشند.

 

هادی نسب با بیان اینکه برگزاری مانورهای مختلف در حوزه بحران مکمل آموزش های داده شده به شمار می رود، تاکید کرد: آمادگی در برابر بحران ها، آموزش دانش‌آموزان مدرسه و اطلاع رسانی به خانواده های آنها، از طریق طرح " مدرسه بحران" می تواند تغییرات قابل توجهی در ارتقاء آگاهی و انگیزه، اجرای اقدامات كاهش خطر‌پذیری در سطح جامعه داشته باشد و انتظار می رود این موضوع به طور جد مورد توجه دستگاه های شهرستان قرارگیرد.

 

فرماندار اشکذر با اشاره به طرح دوام و ایمن(داوطلب واکنش اضطراری محله)، گفت: در این طرح توانمندسازی مردمی، اقدامات اضطراری قبل، حین و بعد از وقوع حوادث گسترده و بحران‌ها به صورت محلی و مشارکت محور و با همکاری شهرداری ها برنامه‌ریزی شده است که دستورالعمل اجرایی آن به ادارات ابلاغ خواهد شد.