معاون استاندار یزد در نشست شورای اداری اشکذر:

فرمانداران و مدیران شهرستان‌ها برنامه و نقشه راه داشته باشند/ مدیریت جهادی چاشنی همه برنامه‌ها باشد

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار یزد با اشاره به انتظاراتی که از فرمانداران شهرستان‌های استان یزد وجود دارد، گفت: اولین انتظار، داشتن برنامه کوتاه مدت، میان مدت و چشم انداز و نقشه راه برای اجرای آنهاست.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، محمدعلی شاه حسینی در جلسه شورای اداری شهرستان اشکذر با بیان اینکه پیگیری مسائل شهرستان‌های استان یزد، توسط معاونان استاندار انجام می‌شود، اظهار داشت: پیگیری مسائل شهرستان، پیگیری مصوبات سفر، ارتباط با استاندار و نماینده مجلس، ارتباط با دستگاه های اجرایی استان و تهران، اشراف بر قوانین بودجه، تکریم ارباب رجوع و ... حداقل انتظاری است که از مدیر انقلابی در تراز دولت سیزدهم است.

وی عنوان کرد: تعبیر مدیریت جهادی یعنی اینکه از حداقل امکانات حداکثر استفاده انجام شود و همه مدیران شهرستان‌ها باید این مهم را محقق کنند.

شاه حسینی با بیان اینکه تحول و اصلاح ساختارهای مشکل دار از شعارهای استاندار یزد است، افزود: از هر یزدی که سئوال کنید، مسئله مهم استان را آب می داند؛ اما اکنون خوشبختانه خط پدافندی تأمین آب با اعتباری بالغ بر 800 میلیارد تومان باید در 9 ماه انجام می‌شد؛ اما با مدیریت جهادی ظرف سه ماه تامین شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانی استاندار یزد با بیان اینکه 50 درصد وقت و برنامه های مدیران ارشد استان صرف مسئله آب می شود، بیان کرد: انتقال آب خلیج فارس به یزد 80 هزار میلیارد تومان پول نیاز دارد؛ در حالی که اعتبارات عمرانی استان هزار میلیارد تومان و اعتبارات عمرانی کل کشور 200 هزار میلیارد تومان است.

وی افزود: این یعنی اینکه اگر همه پروژه های عمرانی استان یزد تعطیل شود، 80 سال طول می کشد تا این پروژه اجرا شود.

شاه حسینی یادآور شد: با تدابیر استاندار یزد، هزینه احداث خط انتقال از دو معدن واگذار شده به دولت تأمین می‌شود و با حضور رئیس جمهور کلنگ احداث این خط به زمین خواهد خورد.

وی همچنین به تشریح برنامه‌های استاندار در حوزه‌های نهضت ملی مسکن، محیط زیست، میراث فرهنگی، انرژی خورشیدی و ... پرداخت و گفت: به رغم همه مشکلات و محدودیت‌ها، این موارد در حال پیگیری است.

شاه حسینی با اشاره به انتظاراتی که از فرمانداران و مدیران شهرستان‌ها دارد، عنوان کرد: اولین انتظار، داشتن برنامه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و چشم‌انداز، همچنین نقشه راه برای اجرای این برنامه هاست.

معاون استاندار یزد با اشاره به اهمیت مدیریت جهادی مدنظر رهبر معظم انقلاب، تأکید کرد: مدیریت جهادی باید چاشنی کار همه مدیران شهرستان‌ها باشد.

وی با تأکید بر اینکه همه این اقدامات برای مردم است، تصریح کرد: مردم داری و مردم محوری و سعه صدر و تکریم ارباب رجوع باید به شکل جدی مدنظر مدیران ادارات و کارکنان آنها قرار گیرد.

تلاش برای افتتاح 3 پروژه مهم در دهه فجر امسال در اشکذر

فرماندار اشکذر نیز در این نشست بر لزوم تکریم ارباب رجوع توسط تمامی کارکنان ادارات تأکید کرد و اظهار داشت: مردم امیدوارانه برای رفع مشکلات خود به دستگاه‌ها اقدام می‌کنند؛ بنابراین حتی اگر درخواست‌های غیرمتعارف دارند باید با آنها نهایت خوش‌برخوردی و خوش‌رفتاری صورت گیرد.

روح الله ردائی همچنین عنوان کرد: اتمام برخی پروژه‌های نیمه‌تمام شهرستان اشکذر در دستور کار برنامه‌های دهه فجر است که بیمارستان زینب کبری در رأس این پروژه‌هاست و امیدواریم بتوانیم بخشی از این بیمارستان را حداقل به صورت آزمایشی افتتاح کنیم.

وی، بهره برداری از ساختمان پست و ساختمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را نیز از پروژه‌های قابل بهره‌برداری در دهه فجر امسال برشمرد و افزود: تلاش می‌کنیم این سه پروژه مهم که مورد تأکید استاندار یزد نیز هست؛ در دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.

ردائی تأکید کرد: البته دستگاه‌هایی مانند راهداری و حمل و نقل جاده‌ای باید سرعت عمل به خرج دهند و قرارداد پروژه‌های پل حاجی آباد، روکش راه آهن، جاده خضرآباد و ... را پیگیری و منعقد کنند.

فرماندار شهرستان اشکذر همچنین بر حضور در عرصه جهاد تبیین تأکید کرد و افزود: دستگاه متولی باید سازوکاری در این زمینه داشته باشد و ساز و کارها را در اختیار سایر دستگاه‌ها قرار دهد.

ردائی بر ضرورت اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور تأکید کرد و گفت: وظیفه تمام مدیران این است که تمام مستندسازی‌ها را انجام دهند تا اگر در مرحله دریافت اعتبار مشکلی ایجاد شد، آن را رفع کنند.

وی تصریح کرد: روزنه‌های امید در دریافت سریع اعتبار برای اجرای پروژه‌های سفر رئیس جمهور وجود دارد، اما نیاز به جدیت در پیگیری دارد.

فرماندار اشکذر در مورد ملاقات‌های عمومی و مردمی دستگاه‌ها نیز بیان کرد: مدیران دستگاه ها در این دیدارها شخصاً حضور داشته با شند.

وی در مورد خود مراقبتی  و بیمه حوادث ادارات نیز بیان کرد: ادارات شهرستان اشکذر حتماً باید در این زمینه‌ها اقدام کنند.

ردائی در مورد ارتقای نمایندگی ادارات اشکذر که در هفته دولت توسط استاندار یزد مطرح شد؛ نیز گفت: این موضوع مهم را پیگیری می‌کنیم؛ اما لازم است توسط استانداری نیز پیگیری و اجرا شود.

در این جلسه لیلا ابدی مدیرشبکه بهداشت و درمان شهرستان اشکذر نیز به تبیین طرح تأمین سلامت کارکنان سند یزد نوین با عنوان «تسکین» پرداخت؛

 همچنین سرهنگ حسین هاتفی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان اشکذر نیز به تبیین حوادث اخیر و تشریح برنامه‌های دهه بصیرت پرداخت.