فرماندار اشکذر: آموزش اصول امداد و نجات باعث نجات جان یک کودک شد/ تجلیل از امدادگر جمعیت هلال احمر، ناجی کودک هشت‌ماهه

در مراسمی با حضور روح‌الله ردائی فرماندار شهرستان اشکذر، محسن حرازی‌زاده مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان، بخشدار مرکزی اشکذر، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اشکذر و مسئول خانه‌هلال فرهنگ و هنر از "راضیه جعفری" امدادگر جمعیت هلال احمر شهرستان اشکذر و ناجی کودک هشت‌ماهه تجلیل بعمل آمد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، در مراسمی با حضور روح‌الله ردائی فرماندار شهرستان اشکذر، محسن حرازی‌زاده مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان، امیر ملانوری بخشدار مرکزی اشکذر، سیدکاظم بزاززاده رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اشکذر و علی مشیری‌نیا مسئول خانه‌هلال فرهنگ و هنر از "راضیه جعفری" امدادگر جمعیت هلال احمر شهرستان اشکذر و ناجی کودک هشت‌ماهه تجلیل بعمل آمد.

براساس این گزارش روح‌الله ردائی فرماندار شهرستان اشکذر از نجات جان یک کودک 8 ماهه توسط راضیه جعفری امدادگر جمعیت هلال احمر شهرستان اشکذر در روستای مهدی‌آباد رستاق خبر داد و افزود: آموزش‌ اصول اولیه امداد و نجات باعث شد وی بتواند با رفع انسداد راه هوایی جان این کودک عزیز را نجات دهد.

ردائی در ادامه با بیان اینکه نجات جان یک انسان از نگاه قرآن زندگی‌بخشیدن به همه انسان‌هاست؛ افزود: اگرچه قدردانی از این اقدام انسان‌دوستانه در برابر اجر و پاداش معنوی الهی بسیار ناچیز است؛ اما احساس مسئولیت و انجام این اقدام ستودنی و خداپسندانه را ارج می‎‌نهیم و امیدواریم الگویی برای دیگران باشد.

وی همچنینضمن قدردانی از خدمات و تلاش‌های جمعیت هلال احمر شهرستان اشکذر،  به اهمیت آموزش در حوزه‌های مختلف بویژه آموزش اصول اولیه امداد و نجات اشاره و بر ضرورت توسعه فراگیر و وارد شدن آموزش کمک‌های اولیه به خانه‌ها تأکید کرد.

محسن حرازی‌زاده مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان نیز در این مراسم با قدردانی از اقدام به موقع و احساس مسئولیت ناجی این کودک هشت ماهه، با بیان توضیحاتی درخصوص امدادرسانی در لحظات اولیه حادثه و جلوگیری از تشدید مصدومیت، نقش آموزش کمک‌های اولیه در کاهش تلفات در حوادث را بسیار اثرگذار دانست.