باهدف بررسی وضعیت معادن در شهرستان؛

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اشکذر؛ فرماندار اشکذر در ابتدای جلسه ضمن تقدیر از اقدامات سازمان نظام‌مهندسی معدن در شهرستان اشکذر گفت: وجود معادن متعدد در سطح شهرستان زمینه سرمایه‌گذاری مناسب را برای فعالان حوزه معدن فراهم کرده است و این جای بسی خوشحالی است.

 

شاه‌حسینی با اشاره به رفع تحریم‌های ظالمانه و تدبیر دیپلماسی موفق دولت و آغاز برجام ابراز امیدواری کرد: با توسعه صادرات به بازارهای بین‌المللی، این بخش به حرکت درآمده و از رکود خارج شود و شاهد بهبود فضای کسب‌وکار باشیم.

 

وی در ادامه فضای پس از برجام را فرصتی مغتنم برای بخش خصوصی و دولتی بیان کرد و افزود: بیایم با خلاقیت، ابتکار و نوآوری زمینه‌های اشتغال بیشتر را در جامعه فراهم آوریم.

 

فرماندار اشکذر در بخش دیگری از سخنان خود بر مقوله آموزش و پژوهش در حوزه معدن تأکید کرد و گفت: استفاده از ماشین‌آلات مدرن و پیشرفته و تجهیزات بروز می‌تواند راندمان مجموعه معدنی را در سطح شهرستان بهبود بخشد.

 

شاه‌حسینی بابیان این‌که برداشت‌های غیرمجاز و عدم رعایت اصول فنی و ایمنی در معادن می‌بایست مدنظر قرار گیرد خاطرنشان کرد: مجموعه مدیریتی در شهرستان آماده هرگونه همکاری در این خصوص است.

 

رئیس سازمان نظام‌مهندسی معدن استان نیز با اشاره به پتانسیل‌های معدنی شهرستان اشکذر به‌خصوص در بخش خضرآباد گفت: شکل‌گیری بازارهای جدید پس از تحریم انگیزه فعالان این حوزه را بیشتر خواهد کرد.

 

مهندس کارگران بافقی بابیان این‌که مشکلات معدن داران با تحریم‌ها مضاعف شده بود ابراز امیدواری کرد: با اقدامات دولت موانع و مشکلات مرتفع گردد.