به مناسبت هفته دولت؛

فرماندار اشکذر با نمایندگان اصناف دیدار و گفتگو کرد

روح‌الله ردائی نماینده عالی دولت در شهرستان اشکذر همزمان با هفته دولت، با نمایندگان اصناف، کسبه و بازاریان این شهرستان دیدار و گفتگو کرد و ضمن تبیین اقدامات دولت، در جریان نظرات و مسائل این قشر از جامعه قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اشکذر، روح الله ردائی در این دیدار اظهار داشت: اصناف بازوان قدرتمند نظام و انقلاب هستند و از ابتدای انقلاب تاکنون، خدمات بسیاری به انقلاب ارائه کرده اند.

وی با بیان اینکه نقش اصناف برای همه مردم در برهه‌های حساس از دوران مبارزات انقلاب تا دفاع مقدس، کرونا و سیل و ... مشخص است، عنوان کرد: اصناف نقش خود را در همه برهه های حساس به درستی ایفاه کرده و از اینرو از این قشر به عنوان بازوان قدرتمند نظام یاد می شود.

ردائی با اشاره به گلایه های اصناف اشکذر از مالیات بیان کرد: به نظر می رسد، آموزش به اصناف در مورد مالیات می تواند بسیاری از مشکلات آنها را حل کند ضمن اینکه بخشی از این موضوع، فرهنگی است و نگاه باید عوض شود که برای تغییر نگاه نیاز به اعتماد سازی وجود دارد.

فرماندار اشکذر ادامه داد: امیدواریم شفاف سازی و اعتمادسازی که از طرف دولت انجام می شود و با هم افزایی میان دولت و مردم، دیگر شاهد مسائل و مشکلات مرتبط با مالیات نباشیم.

ردائی از اصناف خواست تا مسائل و مشکلات را بدون معطلی به فرمانداری گزارش دهند تا بتوانیم با رسیدگی به این مشکلات در اسرع وقت، زمینه بروز مشکلات جدی تر را رفع کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت، به تشریح دستاوردهای دولت سیزدهم پرداخت و اظهار داشت: وظیفه ما تبیین دستاوردهای دولت برای گروه های مختلف مردم است و اصناف نیز از مردم هستند و لازم است در جریان این دستاوردها قرار گیرند.

فرماندار اشکذر با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان یزد بیان کرد: تاکنون هزار و 500 میلیارد تومان پول نقد به استان یزد تزریق شده که این میزان تخصیص اعتبار در این مدت کوتاه، بی سابقه است.

وی افزود: به شهرستان اشکذر نیز 124 میلیارد تومان از محل اعتبارات این سفر پرداخت شد و اقدامات موثری با این اعتبار در حال انجام است که از جمله آنها می تواند به تکمیل پروژه های مدرسه سازی نیمه کاره توسط خیران همچنین تکمیل بیمارستان حضرت زینب (س) اشاره کرد.

ردائی تاکید کرد: تلاش ما این بوده که هیچ کلنگ زنی جدیدی در استان و شهرستان انجام نشود بلکه به سمت تکمیل پروژه های نیمه‌تمام برویم.

فرماندار اشکذر همچنین به تشریح سایر پروژه های مصوب سفر رئیس جمهور، سفر استاندار یزد به اشکذر در جمعه گذشته، پروژه های برش شهرستانی یزدنوین پرداخت.

حمیدرضا یادگار، معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری اشکذر نیز در این نشست گفت: اصناف نقش بسیار مهمی در جامعه دارند و شاید یکی از مجموعه هایی که بهترین نقش فرهنگ سازی در جامعه را دارند، اصناف و بازاریان هستند.

گفتنی است در این دیدار، اصناف و بازاریان شهرستان اشکذر نیز به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پیرامون مسائلی از جمله مالیات اصناف، مسائل اصناف با مدیریت شهری و شهرداری و ... پرداختند.​​​​​​​