نشست هم‌اندیشی مسئولین روابط عمومی و رابطین خبری ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان اشکذر با حضور هادی‌نسب، فرماندار شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، هادی هادی‌نسب فرماندار شهرستان در این نشست با تأکید بر ضرورت توجه به نقش حیاتی و جایگاه حوزه روابط عمومی در ادارات، گفت: در برخی ادارات نقش راهبردی روابط عمومی به عنوان مسئولیت دست چندم به افراد واگذار شده که این عدم توجه به رسالت و جایگاه روابط عمومی، تحقق جامع و کامل رسالت سازمان‌ها را نیز دچار اختلال می‌کند.

هادی‌نسب با تشریح برخی از وظایف مسئولان روابط عمومی، تعامل و ارتباط مؤثر با محیط درون و برون سازمانی را مهم قلمداد کرد و افزود: هرچه این فضای تعامل و همکاری بیشتر و گستره‌تر باشد، زمینه رشد و شکوفایی بیشتر ادارات و بدنبال آن پیشرفت بیش از پیش شهرستان فراهم خواهد شد.

وی افزود: در بحث اطلاع‌رسانی دستگاه‌های اجرایی، ضمن اینکه باید عملکرد دستگاه‌ها به سمع و نظر مردم برسد؛ خدمات قابل ارائه ادارات، دستورالعمل‌ها و موارد قانونی نیز باید اطلاع‌رسانی شود تا مردم با آگاهی کامل و رضایت حداکثری به انجام امور مربوطه بپردازند.

فرماندار شهرستان اشکذر در ادامه با بیان اینکه روابط عمومی‌ها اصلی‌ترین حلقه ارتباطی بین مدیران و کارکنان هستند و می‌توانند نقش مهمی در ایجاد فضای همدلی و مدیریت میان افکار جمعی مدیران و کارکنان داشته باشند؛ تصریح کرد: روابط عمومی‌ها بعنوان یکی از ارکان اصلی ادارات، باید تلاش کنند با کمک همدیگر فضای مناسب برای ارائه خدمات بهتر مدیران را فراهم نمایند.

هادی‌نسب در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت توجه به آذین‌بندی و فضاسازی بصری داخلی و بیرونی ادارات شهرستان و رفت و آمد و تعامل بیشتر میان مدیران دستگاه‌ها به مناسبت‌های مختلف، خاطرنشان کرد: از ظرفيت فهرست سالانه مناسبت‌های ملی و مذهبی مي توان جهت ايجاد حس مودت و همكاري، انتقال اطلاعات ، افكارسنجي و تعامل با درون و برون سازمان‌ها و ادارات استفاده نمود.

نماینده عالی دولت در شهرستان اشکذر در ادامه سخنان خود با اشاره  به نقش روابط عمومی ادارات درخصوص مشارکت و حضور مردم در انتخابات، تحقق مشارکت پرشور مردم در حماسه سیاسی انتخابات پیش‌رو را نیازمند استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود بویژه تبیین اهمیت حضور مردم توسط ادارات و رسانه‌ها عنوان کرد و افزود: در این میان نقش روابط عمومی ادرات در جهت فضاسازی انتخاباتی در سطح شهرستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

فرماندار اشکذر همچنین با قدردانی از اداره تبلیغات اسلامی و همراهی و همکاری خوب دیگر دستگاه‌ها در خصوص اجرای طرح محله همدل، اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح، حل مشکلات با استفاده از ظرفیت مردمی و ایجاد نشاط و همدلی در محلات است که انتظار می‌رود روابط عمومی ادارات نیز با استفاده از ظرفیت‌های موجود در راستای اجرای بهتر این طرح تلاش کنند.

گفتنی است در این نشست رابطین و مسئولان روابط عمومی ادارات شهرستان، به بیان نقطه نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود پیرامون حرفه روابط عمومی و مشکلات این حوزه پرداختند و وظایف و فعالیت‌های روابط عمومی، ضرورت تقویت جایگاه روابط عمومی ادارات و تعامل بیش از پیش آنها، دوره آموزشی خبرنگاری، نحوه ارتباط و تعامل بیشتر اعضا و انعکاس عملکرد و خدمات دستگاه‌ها از جمله موضوعاتی بود که در این نشست مطرح و پیرامون آنها بحث و تبادل نظر شد.