در پنجمین روز از هفته دولت؛

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اشکذر؛ در پنجمین از هفته دولت فرماندار اشکذر به‌اتفاق برخی مسئولان جهاد کشاورزی از پنج پروژه اقتصاد مقاومتی در شهرستان اشکذر بازدید کرد و روند پیشرفت پروژه‌ها را مطلوب ارزیابی نمود.

 

"محمدعلی شاه‌حسینی " هفته دولت را زمان مناسبی برای بازدید پروژه‌های اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: حرکت در راستای اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها به‌ویژه درزمینهٔ کشاورزی دانش‌بنیان و بهره‌گیری مناسب از زمین و خاک می‌تواند رشد و پیشرفت بیشتر شهرستان را به دنبال داشته باشد.

 

وی در جریان بازدید از بزرگ‌ترین واحد کشتارگاه طیور استان پیشرفت فیزیکی بالای 90 درصد این پروژه را گامی ارزشمند در سال "اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل " عنوان نمود و گفت: این واحد دارای خطوط کشتار مرغ و بلدرچین است که می‌تواند علاوه بر اشتغال‌زایی مناسب به استان‌های هم‌جوار نیز ارسال نماید.

 

فرماندار اشکذر در ادامه بازدید از یک واحد پرورش دام به پتانسیل‌های مطلوب شهرستان درزمینهٔ نگهداری از دام‌های بومی اشاره کرد و افزود: با اجرای برنامه اصلاح نژاد و تلقیح مصنوعی گوسفند بومی با نژاد وارداتی شاهد افزایش میزان باروری این حیوان در شهرستان خواهیم بود.

 

شاه‌حسینی در بازدید از یک واحد پرورش شترمرغ به ایجاد پهنه شترمرغ در شهرستان اشکذر اشاره کرد و افزود: سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده در این خصوص نشان از علاقه‌مندی مردم این منطقه به پرورش این‌گونه‌ی حیوانی دارد و انتظار می‌رود با تشکیل صنایع وابسته و تکمیلی شرایط برای اشتغال ده‌ها نفر در این زمینه محیا شود.

 

وی سپس از گلخانه تولید گل رز در روستای اورزانک بخش خضرآباد دیدن کرد و از همگان خواست با جدیت بیشتر در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری و برنامه‌های دولت تدبیر و امید تلاش کنند تا شاهد عملی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در جامعه باشیم.