به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، قرارگاه احضار و اعزام مشمولان غایب شهرستان اشکذر با حضور"سرهنگ منصوری" معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان،"هادی نسب" فرماندار،"سرهنگ خدایی" فرمانده نیروی انتظامی، "حجت الاسلام محمد نوری"رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی  و جمعی از پرسنل پایور نیروی انتظامی  و روسای ادارات مرتبط شهرستانی در سالن کوثر فرمانداری اشکذر برگزار شد.

 

فرماندار اشکذر با بیان اینکه مطابق با اصل 151 قانون اساس کشور خدمت سربازی یک وظیفه ملی است، گفت: قرارگاه احضار و اعزام مشمولان وظیفه در راستای برخورد با مشمولان غایب تشکیل شده و دستگاه‌ها و نهادهای دولتی شهرستان نیز ملزم به همکاری با این قرارگاه جهت عدم به کار گیری مشمولان غایب هستند.

 

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان با بیان اینکه مشمولانی که به سن قانونی اعزام به خدمت رسیده و معافیت‌های لازم را نداشته باشند، درصورت اقدام نکردن برای اعزام، غایب به حساب آمده، اظهار داشت: طبق ماده ۶۳ قانون خدمت وظیفه، هرگونه بکارگیری مشمولان غایب در ادارات، سازمان‌های دولتی و غیردولتی ممنوع است و در صورتی که این موضوع تایید شود، برابر قانون با بکارگیرنده مشمولان غایب برخورد می‌شود.

 

سرهنگ محمد تقی منصوری افزود: در صورت خود معرفی این افراد برای اعزام به خدمت، تمهیداتی برای تسهیل خدمت آنها در نظر گرفته خواهد شد، از جمله اینکه بتوانند در محل زندگی فعلی خدمت کنند و در صورتی که در دوران خدمت  مرتکب غیبت مجدد نشوند، اضافه خدمت شش ماهه آنها بخشیده خواهد شد.

 

وی ادامه داد: افرادی که کارت‌های پایان خدمت آنها قدیمی و کاغذی است، باید با مراجعه به دفاتر پلیس+10 برای تعویض کارت پایان خدمت خود اقدام کنند.