مدیرکل راه و شهرسازی استان؛

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اشکذر؛ «محمدعلی شاه‌حسینی» در نشست با مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد مهم‌ترین مشکل حوزه شهرسازی شهرستان اشکذر را مباحث مربوط به مساکن مهر عنوان کرد و افزود: آسیب‌پذیری بالای مسکن مهر اشکذر، شکستگی‌های متعدد و تخریب برخی از خانه‌ها شرایط را برای سکونت مردم این منطقه دشوار کرده است.

 

فرماندار اشکذر بابیان اینکه کارگروهی خاص برای این پیگیری امور در جهت رفع دغدغه‌های مردم این منطقه تشکیل‌شده است ادامه داد: در این کارگروه که طی بازرسی‌های متعدد کارشناسان دستگاه‌های متولی انجام‌شده است مشخص گردیده افزون بر 40 واحد از این مساکن دارای مشکل کلی می‌باشند که 16 واحد آن تقریباً وضعیتی حاد دارند.

 

عدم تخصیص زمین مناسب برای ساخت مسکن جوانان خضرآباد موضوع دیگری بود که شاه‌حسینی به آن پرداخت و گفت: بی‌توجهی به این نکته مهم می‌تواند علاوه مهاجرت جوانان به شهرها زمینه را برای ساخت‌وسازهای غیرمجاز فراهم نماید.

 

وی در بخش دیگر صحبت‌های خود بابیان اینکه جاده سنتو محدوده شهرستان اشکذر دارای دو متولی است و این موضوع ضمن ایجاد نارضایتی شهروندان مشکلات عدیده‌ای را برای مردم به وجود آورده است عنوان داشت: در صورت تعین تکلیف وضعیت موجود، شهرداری اشکذر آمادگی دارد تولی گری این مسیر را بر عهده گیرد.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز در صحبت‌های خود بابیان اینکه نشست‌های دوره‌ای و حضور مستمر در شهرها باعث شده بسیاری از مشکلات چندین ساله مرتفع گردد گفت: مردم بهترین قضات هستند و درصورتی‌که این نشست‌ها استمرار یابد می‌توان شاهد نتایج مطلوب آن بود.

 

«محمدرضا نقصان محمدی» با اشاره به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در احداث آزادراه اردکان-یزد-مهریز اظهار داشت: این طرح بزرگ ملی تصویب، ابلاغ و آماده کلنگ زنی است و حتی بخشی از آن در استان اصفهان احداث گردیده که انشالله طی ماه‌های آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

وی در خصوص آغاز مطالعات و برنامه‌ریزی عملیاتی قطار حومه یزد به‌عنوان پروژه اولویت‌دار استان در تسهیل تردد شهروندان نیز افزود: با شروع عملیات این پروژه مهم استانی که شهرستان اشکذر نیز از آن بهره‌مند خواهد شد ضمن تسهیل در ارتباط شهرستان‌ها با مرکز استان بسیاری از مشکلات و دغدغه‌های مردم و مسئولین مرتفع خواهد شد.