به گزارش روابط عمومي فرمانداري اشكذر، "محمدعلي شاه حسيني" در كارگروه بانوان اين شهرستان كه با حضور مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري برگزار شد اظهار داشت: از آنجا كه نيمي از جمعيت كشور را بانوان تشكيل مي دهند مي بايست در سياست گذاري ها و تصميم گيري ها نقش زنان ملموس و پرنگ تر باشد.

فرماندار اشكذر تصريح كرد: در اين راستا براي نهادينه شدن نقش زنان در تصميم سازي ها تلاش خواهيم كرد.

نماينده دولت تدبير و اميد در شهرستان با اشاره به اين  سخنان رياست محترم جمهوري در همايش ملي زنان، نقش آفرينان عرصه اقتصاد و فرهنگ كه " دولت تدبیر و امید و بالاتر از آن، نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی خود را مرهون حضور فعال زنان آگاه مشارکت‌جو در صحنه اجتماع و در پای صندوق آراء می‌داند و این عهدی که دولت تدبیر و امید از روز اول با دختران و زنان و بانوان عزیز جامعه ما داشته است که فرصت‌های بیشتری را برای حضور آنها مهیا کند بر آن وفادار خواهد ماند." تصريح كرد: براي تحقق اين مهم در شهرستان نيز از هيچ كوششي دريغ نخواهيم كرد.

شاه حسيني از تشكيل كارگروه بانوان براي جمع بندي نظرات آنها در اتاق فكر شهرستان خبر داد و افزود: در روند توسعه و تحول شهرستان نقش موثر زنان ايفا خواهد شد.

اين مقام مسئول خواستار تقويت مشاركت بانوان شهرستان در راستاي توسعه نشاط اجتماعي شد و گفت: يكي از مهمترين نيازهاي كنوني مردم شهرستان نشاط است كه مي طلبد با برگزاري مراسم ها، همايش ها، جشن ها و ... اين اصل مهم برجسته و شكوفا گردد.

عالي ترين مقام اجرايي شهرستان مهمترين مطالبات بانوان اشكذر را احداث پارك بانوان، غني سازي اوقات فراغت، پزشك متخصص زنان و زايمان، برگزاري كارگاه هاي آموزشي و تحقق حقوق زنان عنوان كرد و گفت: براي اجرايي شدن اين مطالبات از هيچ كوششي دريغ نخواهد شد.

"فخر السادات خامسي هامانه" نيز در اين نشست اظهار داشت: بايد از فضايي كه به بركت انقلاب اسلامي و در دولت محترم تدبير و اميد براي افزايش مشاركت بانوان در فعاليت هاي سياسي، فرهنگي، اجتماعي و ... بوجود امده است نهايت استفاده را برد.

مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري تصريح كرد: در دولت تدبير و اميد بانوان كشور با همكاري كليه نهادها و دستگاه هاي دولتي و غير دولتي در راستاي تقويت تشكيلاتي، ارتقاي كمي و كيفي سرمايه هاي انساني و توسعه سرمايه اجتماعي خود تلاش خواهند كرد.

احداث پارك بانوان، احداث خانه سلامت، حمايت از بازنشستگي پيش از موعد و اجراي ورزش بانوان در ادارات از مهمترين درخواست هاي بانوان حاضر در اين نشست بود.