معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی فرماندار اشکذر مطرح کرد:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان اشکذر با حضور اعضا شورا و به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار در سالن کوثر برگزار شد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار اشکذر ضمن اهمیت برشمردن آموزش و فرهنگ سازی در حوزه مبارزه با مواد مخدر گفت: اولویت دولت پیشگیری از آسیب های اجتماعی به ویژه در حوزه مواد مخدر است و موفقیت در این زمینه با استفاده از ظرفیت های مردمی ، هم افزایی و انسجام دستگاه های اجرایی و استفاده از رویکرد اجتماعی در مقابله با این معظل خانمان سوز حاصل می شود.

 

محمد شیبانی توسعه آسیب های اجتماعی به ویژه مواد مخدر و روانگردان را یکی از مهمترین چالش های پیش روی متولیان این حوزه برشمرد و برضرورت شناخت صحیح از آسیب ها، ارائه راهکار های لازم و و عملیاتی نمودن آنها در جهت مهار و کنترل این آسیب های اجتماعی تاکید کرد.

 

وی لزوم ساماندهی گشت های مشترک در حوزه کشفیات مواد مخدر در مناطق مختلف شهرستان را از اعضای این شورا خواستار شد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار اشکذرخاطر نشان کرد: توجه به برنامه های آموزشی با رویکرد آموزش مهارت های زندگی، ترویج فرهنگ سلامت از طریق اجرای برنامه های ورزشی و تفریحی و تقویت سمن ها  و تشکل های مردم نهاد جهت فعالیت در این زمینه از جمله اقداماتی است که می تواند موثر باشد.

 

در این نشست روسای ادارات حاضر برنامه های خود را در راستای مقابله با مواد مخدر ارائه نمودند.