فرماندار اشکذر عنوان کرد:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، فرماندار اشکذر به همراه رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان، بخشدار مرکزی، رئیس جهاد کشاورزی و منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان از مجتمع تخصصی خدمات کشاورزی در روستای همت آباد رستاق بازدید کرد.

 

محمدعلی شاه حسینی در جریان این بازدید، فعالیت چنین مراکزی را در جهت تحقق علمی شدن بخش کشاورزی شهرستان موثر دانست و گفت: بخش اعظمی از محصولات گلخانه های شهرستان اشکذر در بخش مرکزی قرار گرفته است و فعالیت این شرکت در ارائه خدمات تخصصی به کشاورزان منطقه می تواند در افزایش بهره وری و راندمان محصولات این منطقه موثر باشد.

 

فرماندار اشکذر با بیان اینکه کشاورزی دانش بنیان رویکرد اصلی بخش کشاورزی شهرستان به شمار می رود، افزود: امروزه الگوی های کشاورزی سنتی جوابگو نیستند و کشاورزان باید تلاش کنند تا با حداکثر استفاده از زمین و حداقل آب ممکن، برداشت چند برابری در هکتار را داشته و روند رو به رشد کشاورزی شهرستان را استمرار دهند.

 

وی خاطر نشان کرد: اینکه دو مهندس جوان، بومی، فارغ التحصیل دانشگاهی و متخصص در این زمینه ایجاد اشتغال و کارآفرینی نمودند ارزشمند است و ما به عنوان مجموعه دولت در شهرستان باید تلاش کنیم تا ضمن همکاری و تعامل با این مراکز تخصصی در تسهیل امور مرتبط و پرداخت تسهیلات، این الگو را به سایر مهندسین جوان جویای کار شهرستان معرفی کنیم.

 

محمدعلی شاه حسینی از اعضای این مرکز درخواست کرد تا به روز بودن در فرا گیری علم و دانش در حوزه کاری خود، ارائه راهکارهایی در جهت تشویق و ترغیب کشاورزان منطقه در همکاری با این مرکز و دفاع از منافع کشاورزان را همواره مدنظر قرار دهند.

 

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان گفت:با توجه به اینکه در بخش کشاورزی و بنا به شرایط موجود امکان افزایش سطح وجود ندارد باید تلاش کرد تا در زمینه بهره وری و راندمان فعالیت کرد و این از طریق علم، تکنولوژی و نیروی انسانی محقق می شود.

 

مهندس خلف باغی اظهار داشت: مجتمع تخصصی خدمات کشاورزی یکی از مراکزی به شمار می رود که تلاش می کند تا با ارائه خدمات گسترده در این زمینه و هم چنین برقراری ارتباط موثر بین علم و تکنولوژی با بخش کشاورزی افزایش بهره وری محصولات را نیز به دنبال داشته باشد.