سرپرست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تأکید کرد:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اشکذر؛ سرپرست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در نشست شورای اداری شهرستان اشکذر بهره‌گیری از ظرفیت‌های «یزد جهانی» را برای سایر شهرستان‌های استان بااهمیت برشمرد و افزود: مجموعه‌های اقامتی و پذیرایی باید با استفاده از شیوه‌های نوین خدماتی متفاوت، بهتر و مطلوب‌تر به میهمانان ارائه کنند.

 

«محسن صادقیان» که در این نشست با رویکرد برنامه‌های تسهیلات نوروزی شهرستان اشکذر سخن می‌گفت تبلیغات فرا شهرستانی را برای حضور گسترده گردشگران و میهمانان مؤثر دانست و اظهار داشت: مسئولین و متولیان با استفاده از ظرفیت‌های موجود به‌ویژه در مرکز استان نسبت به معرفی و تبلیغات محیطی خود اهتمام داشته باشند.

 

وی با تأکید بر اهمیت استفاده مطلوب از ظرفیت ابنیه تاریخی به‌ویژه در روستاهای گردشگر محور نیز گفت: ضروری است فرمانداران و بخشداران ضمن برقراری ارتباط با تور لیدرها شرایط مناسب را برای اسکان مسافران و گردشگران خارجی در ایام و مناسبت‌های مذهبی و تاریخی فراهم نمایند.

 

 لزوم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در طرح‌های گردشگری موضوع دیگری بود که صادقیان بر آن تأکید کرد و عنوان داشت: بهره‌مندی از توان سرمایه‌گذاران ضمن کاستن از نرخ بیکاری می‌تواند بهره‌وری موقعیت استراتژیک استان را بالا برد.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تصریح نمود: با هماهنگی‌های انجام‌شده در تلاش هستیم تا ضمن حذف موازی کاری برخی دستگاه‌ها و افزایش هم‌افزایی، پروسه صدور مجوزهای استان را برای سرمایه‌گذاران کوتاه کنیم.

 

وی با یادآوری بر اهمیت توزیع مناسب اعتبارات برای کاستن از نرخ بیکاری نیز افزود: دستگاه‌ها باید برای اعتبارات سال 97 برنامه داشته باشند و تمام همت خود را برای اتمام پروژه‌های اولویت‌دار به کاربندند.

 

فرماندار اشکذر نیز در این نشست با اشاره به موفقیت‌های ستاد تسهیلات نوروزی طی سال‌های گذشته اظهار داشت: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بالای تاریخی، گردشگری و فرهنگی این شهرستان به دنبال جلب و جذب بیشتر مسافرین و گردشگران در نوروز 97 هستیم.

 

«محمدعلی شاه‌حسینی» با تشریح برخی از برنامه‌های نوروزی در این شهرستان تصریح نمود: مقدمات برگزاری ده‌ها فعالیت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی با محوریت بخش خصوصی فراهم‌شده است.

 

این مقام مسئول در بخش دیگر صحبت‌های خود با اشاره به‌ضرورت توجه به ایتام و خانواده‌های مددجویان بهزیستی و کمیته امداد از تهیه بسته‌های مواد غذایی با همکاری بخش خصوصی و مؤسسات خیریه در مقطع پایانی سال خبر داد.