فرماندار اشکذر عنوان کرد:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، جلسه فوق العاده شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان اشکذر به ریاست " هادی هادی نسب" فرماندار و سایر اعضا شورا با دستور کار بررسی وضعیت آنفولانزا و برنامه ریزی برنامه های هفته ملی دیابت در شهرستان در سالن کوثر برگزار شد.

 

فرماندار اشکذر با بیان اینکه به حوزه سلامت مردم باید به طور ویژه نگاه کرد و با حساسیت ویژه ای دنبال نمود ، گفت: دستگاه های عضو شورای سلامت شهرستان نباید صرفا به ابلاغ دستورالعمل ها و بخشنامه ها توجه کنند و باید اقدامات مطلوب خود را در راستای ارتقاء وضعیت سلامت مردم در طول سال دنبال کنند.

 

هادی هادی نسب با تاکید بر انجام اقدامات پیشگیرانه در سطح شهرستان درباره شیوع بیماری  آنفولانزا، افزود: شبکه بهداشت و درمان باید ضمن انجام اقدامات پیشگیرانه در خصوص شیوع این بیماری به ویژه واکسیناسیون، نسبت به اطلاع رسانی عمومی توسط شهرداری اقدام نماید.

 

وی با اشاره به هفته ملی دیابت، اظهار داشت: جایگاه استان از نظر بیماری های غیر واگیر از جمله فشار خون و دیابت که عامل اصلی بیماری های قلبی و عروقی است مناسب نیست، لذا تشخیص زود هنگام بیماری و بالا بردن سطح سواد سلامت جامعه برای پیشگیری از این نوع بیماری ها حائز اهمیت است.

 

فرماندار اشکذر به اجرای رایگان طرح غربالگری افراد بالای 30 سال در شهرستان توسط شبکه بهداشت و درمان اشاره و ادامه داد: این طرح با هدف خطر سنجی و شناسایی بیماری های قلبی و عروقی در حال اجراست که انتظار می رود با مشارکت جامعه هدف، شاهد نتایج خوبی در کاهش بیماری های غیر واگیر شهرستان باشیم.

 

در پایان این جلسه در خصوص اقدامات بین بخشی دستگاه ها در جهت پیشگیری از شیوع بیماری آنفولانزا و اجرای برنامه های هفته ملی دیابت در شهرستان بحث و تبادل نظرشد.