استاندار یزد در جلسه شورای اداری شهرستان اشکذر:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، روز سه شنبه 16 بهمن ماه جلسه شورای اداری شهرستان اشکذر با حضور استاندار، مدیرکل حوزه استاندار، ائمه جمعه مناطق مختلف شهرستان، فرماندار و جمعی از مدیران استان و شهرستان به میزبانی یکی از واحد های صنعتی در شهرک صنعتی فولاد خضرآباد برگزار شد.

 

استاندار یزد چهلمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را فرصتی مناسب برای نگاه دوباره به اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: در دوران بعد از پیروزی انقلاب یک جریان مستمری از توسعه و آبادانی در کشور صورت گرفت که این جریان، نمود عینی از جهش در مباحث توسعه کشور را به وجود آورد.

 

دکتر محمدعلی طالبی عنصر مشارکت مردم را به عنوان کلیدی ترین عنصر در بحث توسعه کشور دانست و افزود: توسعه بدون مشارکت مردم عملا امکان پذیر نیست و انقلاب اسلامی توانست ضمن به صحنه آوردن مشارکت مردم، این باور را در آنها به وجود آورد که می توانند با اتکا به خودشان و همدلی و همکاری با نظامی که برآمده از خودشان است فرایند توسعه کشور در بخش های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را رقم بزنند.

 

استاندار یزد با اشاره به رویکرد خود اتکایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مباحث توسعه کشور، اظهار داشت: این خود اتکایی توانست انگیزه های زیادی را در جوانان این مرز و بوم به وجود بیاورد تا به سمت تولید علومی بروند که در گذشته کمتر به آن پرداخته شده بود، به گونه ای که بعد از گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی امروزه ایران شانزدهمین کشور دنیا در زمینه تولید علم به شمار می رود.

 

دکتر طالبی خاطر نشان کرد: آنچه در شرایط فعلی برای ما حائز اهمیت است دست یابی به آرمان های انقلاب واهداف بلند مدت آن در راستای حفظ انسجام و وحدت ملی با کنار گذاشتن منافع حزبی، گروهی و فردی در مقابل همه توطئه هایی است که از جانب دشمنان خارجی بر ما تحمیل می شود.

 

وی به تبیین جایگاه شهرستان اشکذر در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و ادامه داد: وضعیت مطلوب شهرستان در آمار و گزارش حوزه های مختلف و ارتقا در سطوح مختلف تقسیمات کشوری ظرفیت بسیار خوبی را برای توسعه فراهم کرده است که می توان با اتکا به همین ظرفیت ها افق و چشم اندازی بهتری را برای آینده این شهرستان ترسیم کرد.

 

استاندار یزد مبحث محیط زیست و مهاجر پذیری را از جمله آسیب های پیش رو این شهرستان دانست و تصریح کرد: نگاه تک بعدی و برجسته کردن توسعه صنعتی می تواند مسائل و مشکلات مختلفی را بر شهرستان تحمیل کند به گونه ای که امکان مدیریت مناسب در این زمینه وجود نخواهد داشت.

 

این مقام مسئول تاکید کرد: در مباحث زیست محیطی باید به ساز و کارهای قانونی سازمان محیط زیست به عنوان خط قرمز اعتماد کرد و با جدیت وارد عمل شد و اجازه نداد هیچ واحد صنعتی به بهانه ایجاد اشتغال و یا جذب سرمایه گذار بدون داشتن مجوز های زیست محیطی در شهرستان شروع به کار کند و یا به بهره برداری برسد.

 

دکتر محمد علی طالبی گفت: با محوریت فرمانداری باید سیاستی در شهرستان اشکذر اتخاذ شود تا واحد های صنعتی و اقتصادی اولویت خود را براشتغال نیروهای بومی شهرستان و استان گذاشته تا ضمن محدودیت در اشتغال نیروهای غیربومی، جوابگوی بخشی از مطالبات مردم در این زمینه باشند.

 

استاندار یزد توجه هر چه بیشتر به حوزه انسجام و وحدت شهرستان را خواستار و افزود: باید با یک هم افزایی مناسب در سطح مناطق مختلف و در یک فضای صمیمانه و عاری از هر گونه اختلافات توسعه و پیشرفت شهرستان را مد نظر قرار داده تا  به کسب موفقیت های بیشتر در حوزه های مختلف منجر شود.