معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، صبح دوشنبه 17 تیرماه، جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه عمرانی شهرستان اشکذر با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، فرماندار و روسای ادارات شهرستانی مرتبط در سالن کوثر فرمانداری برگزار شد.

 

 

تعیین تکلیف در خصوص واگذاری زمین معوض به ساکنین منازل آسیب دیده مسکن مهر اشکذر، ساماندهی جاده یزد به خضرآباد و جاده فولاد آلیاژی، کاربری تجاری مغازه های جاده سنتو، مشکلات ایستگاه راه آهن اشکذر، مسکن مهر خضرآباد، حوزه میراث فرهنگی شهرستان و مسائل مرتبط با زمین بیمارستان خیری حضرت زینب(س) از جمله مهمترین مسائلی بود که فرماندار اشکذر به آن اشاره و خواستار رسیدگی به آنها با محوریت دفتر معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری شد.

 

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ضمن تاکید بر حل مشکلات مردم به دور از تشریفات و در حداقل زمان، گفت: اگر چه دولتمردان به عنوان مستخدمین دولت وظیفه دارند که به دنبال تامین منافع دستگاه خود باشند ولی دلیلی ندارد که به دلیل اختلاف بین دو دستگاه، رسیدگی به کار مردم به تاخیر بیفتد.

 

 

محسن صادقیان با بیان اینکه مدیران باید در راستای تامین منافع استان و مطالبه گری مردم گام بردارند، اظهار داشت: شایسته نیست که صندوق احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی در خارج از استان در خصوص واگذاری برخی از آثار تاریخی اقدام نماید و چنان چه این واگذاری با محوریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان صورت گیرد، بسیاری از مسائل و مشکلات این حوزه با سرعت بیشتری حل خواهد شد.

 

 

وی به مسائل مرتبط با مسجد ریگ رضوانشهر اشاره و افزود: در جلساتی که در این خصوص برگزار شد مقرر گردید که طرح مطالعاتی شناسایی طرح توسعه این مسجد با محوریت میراث فرهنگی صورت گیرد تا تصمیمات بعدی در این راستا اتخاذ گردد.

 

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در خصوص ساماندهی جاده فولاد آلیاژی ایران گفت: این جاده اختصاصی شرکت فولاد آلیاژی است و هر گونه تصمیم گیری در این خصوص باید با هماهنگی هیئت مدیره این شرکت صورت پذیرد ولی آنچه مهم است بحث بهسازی این جاده جهت کاهش حوادث با محوریت شرکت فولاد آلیاژی و دستگاه های استانی مرتبط است.

 

 

صادقیان در خصوص طرح احداث بلوار در مجاورت ایستگاه راه آهن اشکذر گفت: رعایت ضوابط اداره کل راه آهن جهت تامین ایمنی خط باید مد نظر قرار گیرد و می طلبد که هر گونه طرح مطالعاتی در شهرستان با هماهنگی اداره کل راه آهن استان صورت گیرد.

 

 

این مقام مسئول عدم تصویب طرح جامع شهر اشکذر را یکی از مهمترین مشکلات این شهرستان دانست و تصریح کرد: اشکذر تنها شهر استان است که هنوز طرح جامع خود را به تصویب نرسانده، لذا مجموعه شهرستان باید با جدیت پیگیری این موضوع را به دور از مسائل و مشکلات محلی در دستور کار قرار دهد.

 

 

محسن صادقیان درخصوص مسائل و مشکلات مرتبط با زمین بیمارستان خیری حضرت زینب(س) طی تماس تلفنی با مدیر کل راه و شهرسازی استان دستور داد تا نسبت به رفع این مشکل در اسرع وقت اقدام لازم صورت گیرد.