فرماندار اشکذر عنوان کرد:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، "هادی هادی نسب" فرماندار اشکذر از معدن سنگ آهن خضرآباد بازدید کرد.

 

هادی هادی نسب در جریان این بازدید بر لزوم پرهیز از خام فروشی مواد اولیه معدنی و ایجاد زمینه های فرآوری این مواد طی زنجیره ارزش افزوده محصول در داخل استان تاکید کرد.

 

هادی نسب با تاکید بر اهمیت توسعه  معادن شهرستان و هم چنین معدن خیز بودن استان و قرار داشتن آن در ابتدای زنجیره تولیدات صنایع معدنی و همچنین اشتغال زایی بلندمدت آن گفت: دستگاه های اجرایی در شهرستان موظفند در تعامل و همکاری کامل با سرمایه گذاران حوزه معدن قرار گیرند. 

 

فرماندار اشکذر به اثرات نامناسب برخی از بهره برداران معدنی بر زیرساخت های جاده ای، کشاورزی و محیط زیستی به واسطه ایجاد‌ریزگردها اشاره و افزود: انتظار می رود معدن داران ضمن بهره برداری مجاز از ذخیره های معدنی مطابق پروانه های قانونی، نسبت به همکاری و مشارکت در جهت تحقق هر چه بهتر مسئولیت های اجتماعی خود و رفع آسیب های زیرساختی به مناطق استقرار معادن در شهرستان اقدام نمایند.

 

وی اظهار داشت: مطابق قانون برنامه ششم توسعه کشور معادنی که به دلیل بهره برداری به زیرساخت های اساسی منطقه آسیب زده اند عوارض یک درصد فروش توسط شورای معادن استان وضع و صرف رفع این آسیب ها در بخش می شود، لذا دستگاه های اجرایی نسبت به ارائه گزارش میزان خسارت ها جهت ارائه به کارگروه استان اقدام نمایند.

 

هادی نسب تاکید کرد: حوزه های بسیار متنوعی در شهرستان در جهت تحقق مسئولیت های اجتماعی صنایع و معادن وجود دارد و ضرورت دارد این موضوع مورد توجه بیشتر بهره برداران معدنی قرار گیرد.

 

در این بازدید فرماندار اشکذر در جریان وضعیت معدن سنگ اهن خضرآباد قرار گرفت.