با حضور فرماندار شهرستان اشکذر، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان  و جمعی از مدیران و مسئولان شهرستان در اداره منابع طبیعی شهرستان، مانور اطفای حریق در جنگل‌های دست‌کاشت، با همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان اشکذر برگزار شد.

هادی‌نسب، فرماندار اشکذر ضمن عرض خداقوت به دست‌اندرکاران برگزاری مانور اطفای حریق، با بیان اینکه شهرستان اشکذر با وسعتی 30هزار هکتاری، بیشترین سطح جنگل‌های دست‌کاشت در بین شهرستان‌های استان را داراست؛ خاطرنشان کرد: علاوه بر برنامه‌ریزی برای مقابله با آتش‌سوزی و حفظ و حراست ازجنگل‌های دست‌کاشت، این منابع به‌گونه‌ای مدیریت شوند که عموم مردم به نحو مطلوبی از آن منتفع گردند.

هادی‌نسب در ادامه افزود: شهرستان اشکذر در سال گذشته اولین رتبه در واگذاری اراضی به واحدهای صنعتی را در استان داشته است؛ اما متأسفانه در واگذاری زمین برای طرح اقدام ملی مسکن به علت موضوعاتی از جمله حراست از جنگل‌های دست‌کاشت، وضعیت مطلوبی ندارد؛ که امیدواریم با عنایت به قول مساعد مدیران استانی این موضوع نیز مرتفع گردد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز در جریان این مانور گفت: با توجه به کمبود بارش در سال آبی جاری و خشکسالی امکان وقوع آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی و به ویژه جنگل های دست کاشت را دو چندان کرده است.

آخوندی با بیان اینکه در یک دهه اخیر، یک آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان اشکذر آن‌هم در سال 1391 اتفاق افتاده است، افزود: این آتش‌سوزی نیز با آمادگی دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان به خوبی مهار شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان عنوان کرد: تأمین اعتبار از سوی اداره کل استان و فرمانداری و از محل مسئولیت اجتماعی صنایع شهرستان در جهت تأمین تجهیزات مورد نیاز در جهت مقابله با بحران‌ها به ویژه اطفای حریق عرصه‌های منابع طبیعی از موضوعات مورد تأکید است.

زارع سروی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اشکذر نیز هدف از برگزاری این مانور را سنجیدن میزان آمادگی دستگاه‌ها و تجهیزات در زمان وقوع آتش سوزی در جنگل های دست کاشت دانست.