به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، سه شنبه شب 17 دی ماه مراسم گرامیداشت سردار رشید و پرافتخار اسلام "شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزم شهیدش ابو مهدی المهندس" با حضور امام جمعه اشکذر، فرماندار، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان، روسای ادارات، نهاد ها و ارگان ها، بسیجیان، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم در حسینیه آل کساء اشکذر برگزار شد.

 

سخنران این مراسم با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم به ایمان و عمل صالح تاکید می کند، ادامه داد: منظور عمل صالحی است که برخاسته از اعتقاد راسخ، منطبق با موازین اسلامی و ارزش های قرآنی باشد و یکی از آن ارزش های قرآنی جهاد فی سبیل الله و دفاع از امت اسلامی و صیانت از حریم قرآن و اهل بیت به عنوان دو یادگار نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) است که سردار سلیمانی در تمامی این عرصه ها زبانزد بود.

 

حجت الاسلام وزیری گفت: سپهبد حاج قاسم سلمیانی یکی از سرداران تربیت شده مکتب امام خمینی(ره) و یکی از بالاترین پرچم داران ولایت ناب در عصر و زمان ما و از فرماندهان ارشد نظام اسلامی در عرصه مقاومت بین الملل بود که در بعد ایمانی جلو دار و از السابقون الاولون بود.

 

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی در بعد ایمان راسخ و ثابت بود، اظهار داشت: این سرباز وطن در اوج گرفتار شدن در جنگ ها وفتنه ها که همه امیدها نامید می شد، دل از خدا نمی برید و چشم از نصرت الهی بر نمی داشت.

 

حجت الاسلام وزیری ادامه داد: اعمال و رفتار شهید سلیمانی برخاسته از ارزش های قرآنی و الهی بود که مقام معظم رهبری برای آن شهید والا مقام و هم رزمانش سه بار به خداوند اللهم إنا لا نعلم منه إلا خیراً عرضه داشت.

 

سخنران مراسم به بیان روایتی از محبوب ترین دل ها در نزد خدواند پرداخت و افزود: دلی که نازک ترین با مردم باشد، پاک ترین از گناه باشد و محکم ترین آنها در دفاع و حراست از ارزش های دین در مقابل دشمنان باشد محبوب ترین است و سردار سلیمانی صاحب دلی با این سه ویژگی بود.

 

وی ساده زیستی، متواضع، مبارزه با هوی نفس، دلی سرشار از عشق و به خدا، قرآن و اهل بیت، خوش رو، سرباز وطن و اخلاص در نیت و عمل را از دیگر ویژگی های این سردار رشید اسلام عنوان کرد و گفت: این ویژگی ها باعث شد تا این سردار به عنوان منجی چند کشور اسلامی منطقه از جمله سوریه، عراق، یمن، لبنان و فلسطین باشد.