فرماندار شهرستان اشکذر در جمع مدیران مدارس:

مردم پشتوانه مطالبات مسئولان استان یزد/ دعوت از مردم شهرستان اشکذر برای حضور در میدان امیرچخماق

روح‌الله ردائی فرماندار شهرستان اشکذر از مردم این شهرستان برای حضور در میدان امیرچقماق در روز پنجشنبه به منظور دیدار با رئیس جمهور و بیان مطالبات خود دعوت کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر روح‌الله ردائی در دیدار با مدیران مدارس شهرستان به تشریح برنامه های سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان یزد پرداخت و اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، تمام اعضای هیئت دولت در این سفر حضور دارند و این امر، پیگیری ها را تسریع می کند.

وی با اشاره به اینکه در سفر دوم هیئت دولت سیزدهم، پروژه جدیدی برای استان مصوب نخواهد شد، افزود: در این سفر بیشتر به صدور مجوزها برای رفع موانع در پیشبرد امور و پروژه‌های نیمه‌تمام پرداخته خواهد شد.

ردائی با اشاره به اینکه مردم همواره مطالباتی از دولت ها داشته اند، عنوان کرد: حضور مردم در اجتماعات پیش بینی شده با حضور رئیس جمهور، تحقق این مطالبات را تسریع می کند و پشتوانه ای برای مسئولان استان برای پیگیری امور است.

فرماندار اشکذر از مردم این شهرستان برای حضور در اجتماع پرشور مردم در روز پنجشنبه در میدان امیرچقماق تاکید کرد و گفت: امیدواریم با مشارکت مردم و حضور همیشگی آنها در صحنه، بتوانیم یزد را در مسیر توسعه قرار دهیم.

وی تاکید کرد: مسئولان نیز به طور قطع تلاش خود را برای رسیدگی به مشکلات مردم مضاعف خواهند کرد و امیدواریم با همدلی و همبستگی بتوانیم از عصر جنگ اقتصادی عبور کنیم.

ردائی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه کیفیت آب شرب استان یزد و برخی شهرستانها از جمله اشکذر به دلیل سختی زیاد آب، پایین است، افزود: این شرایط، ضرورت احداث این خط انتقال را نمایان می کند.

ردائی با اشاره به شبهه هایی که برخی رسانه ها و شبکه های مجازی به راه انداخته اند، افزود: اگر شرایط منابع آبی استان مورد بررسی قرار گیرد، ضرورت احداث خط انتقال آب از خلیج فارس به یزد بیش از پیش مشخص خواهد شد.

فرماندار شهرستان اشکذر ادامه داد: در صورت عدم برنامه ریزی مناسب برای مسئله آب، نه تنها برای استان یزد و شهرستان اشکذر بلکه برای استانهایی مشابه یزد، آینده مناسبی پیش بینی نمی شود؛ بنابراین هیچ شبهه و شکی در زمینه ضرورت احداث خط انتقال آب وجود ندارد.

وی به تشریح مشخصات فنی خط انتقال آب پرداخت و بیان کرد: طول خط انتقال 840 کیلومتر است و سالانه 200 میلیون مترمکعب آب از طریق این خط انتقال به استان یزد می رسد.

ردائی با بیان اینکه هزینه 150 میلیارد تومانی این خط انتقال از حقوق دولتی معادن استان یزد تامین می شود، افزود: آب شرب بسیار استراتژیک است و سرمایه گذاری برای ایجاد آن یک ضرورت است.

وی در این جلسه همچنین به تشریح روند اجرای پروژه های مصوب هیئت دولت در اشکذر به دنبال سفر اول به استان یزد پرداخت.