استاندار یزد در کارگروه توسعه شهرستان اشکذر:

مرمت جاده روستاهای سیل‌زده خضرآباد در اولویت است/ بیمارستان اشکذر باید دهه فجر امسال بهره‌برداری شود

دکتر فاطمی، استاندار یزد در نشست کارگروه توسعه شهرستان اشکذر گفت: رسیدگی به مناطق سیل زده از اولویت‌های ماست و در این راستا مرمت جاده‌ روستاهای سیل‌زده خضرآباد باید در اولویت قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، مهران فاطمی، ظهر جمعه در جلسه کارگروه توسعه شهرستان اشکذر که به مناسبت هفته دولت با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت: اینکه شهرستانی همچون اشکذر با وجود معادن و صنایع بسیار، فاقد بیمارستان است، یک طنز تلخ است و باید هرچه سریعتر کار احداث بیمارستان به پایان برسد.

وی در مورد اولویت قرار دادن مناطق سیل‌زده به ویژه مرمت جاده‌های آسیب‌دیده از سیل بیان کرد: مرمت جاده سیل‌زده خضرآباد در اولویت است و دستگاه های متولی باید هرچه سریعتر کار خود را آغاز کنند.

فاطمی در مورد نیاز روستاهای بخش خضرآباد به احداث دیوار ساحلی نیز عنوان کرد: اینکه برخی دستگاه ها برای انجام مأموریت و وظایف خود به بودجه دهیاری‌ها چشم دارند، عین ظلم است و اجازه نمی دهیم این ظلم اتفاق بیفتد.

استاندار یزد تاکید کرد: شرکت آب منطقه ای، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی باید در سریعترین زمان ممکن، کار خود را برای ایجاد دیوار ساحلی، سیلبند و مرمت قنوات آغاز کنند.

وی ادامه داد: شهرستان اشکذر مدتی قبل درگیر سیل شده بود به ویژه در بخش خضرآباد که با حضور در دو روستای این بخش، از نزدیک شاهد خسارات سیل بودیم.

فاطمی با اشاره به بازدید انجام شده از مسیلها، دیوارهای ساحلی و خسارات وارد شده به مسیل ها، منازل، مزارع و جاده ها بیان کرد: تصمیمات لازم در این زمینه اتخاذ شد و قرار شد منابع طبیعی و آب منطقه ای به سرعت کار خود را در زمینه تقویت سیل بندها و احداث دیوار ساحلی آغاز کنند.

استاندار یزد ادامه داد: مردم اطمینان داشته باشند که اقدامات لازم انجام خواهد شد تا دوباره زندگی و کسب و کار آنها به شرایط عادی خود باز گردد.

وی تاکید کرد: ابعاد خسارت بسیار است اما راهداری و سایر دستگاه ها اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

فاطمی با اشاره به بازدید از پروژه های خیری ورزشی و آموزشی عنوان کرد: مصوباتی در زمینه احداث واحدهای آموزشی خیرساز نیمهتمام، اصلاح و بازسازی خط انتقال آب شهری و ... داشتیم که این مصوبات باید در سریعترین زمان ممکن توسط دستگاه های مرتبط اجرایی شود.

استاندار یزد در مورد احداث بیمارستان در اشکذر نیز بیان کرد: اشکذر تنها شهرستان استان یزد است که بیمارستان ندارد و این اتفاق با وجود خیّران، واحدهای صنعتی و معدنی بسیار، یک طنز تلخ است.

وی تصریح کرد: کار تکمیل بیمارستان باید هرچه سریعتر آغاز شود و برای این منظور 30 میلیارد تومان مصوب می کنیم و این پروژه باید در دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.

فاطمی اظهار داشت: تمام مصوبات جلسه کارگروه توسعه شهرستان اشکذر صورتجلسه و به دستگاه‌ها ابلاغ خواهد شد و دستگاه‌ها نیز موظف به اجرای آن هستند.

روح ‌الله ردائی فرماندار شهرستان اشکذر نیز در این جلسه به بیان اولویت‌های این شهرستان پرداخت و اظهار داشت: امیدواریم دستگاه‌های مختلف با همکاری و هماهنگی لازم، مقدمات اجرای مصوبات جلسه امروز را هرچه سریعتر فراهم کنند.

روح الله ردایی همچنین خواستار توجه بیشتر صنایع و معادن شهرستان اشکذر به مسئولیت های اجتماعی خود شد.​​​​​​​