به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای شهرستان به ریاست فرماندار و با حضور برخی از اعضای این ستاد، با هدف هماهنگی راه‌اندازی مرکز تجمیعی واکسیناسیون تشکیل جلسه داد.

"هادی هادی‌نسب" فرماندار شهرستان اشکذر در این نشست ضمن قدردانی از تلاش‌های کادر بهداشت و درمان شهرستان به خاطر اجرای مطلوب واکسیناسیون شهروندان، به همکاری و همدلی خوب ادارات و دستگاه‌ها در جریان پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اشاره و اظهار امیدواری کرد: با تداوم همراهی و همدلی ادارات و همکاری بیش از پیش مردم درخصوص واکسیناسیون و مقابله با کرونا، آرامش روانی بهتری بر جامعه حاکم شود.

هادی‌نسب در ادامه با اشاره به برخی از تبلیغات نادرست و باورهای اشتباه درخصوص تزریق واکسن‌ها و با استناد به یافته‌های علمی کارشناسان بهداشت و درمان، خاطرنشان کرد: ابتلا به بیماری کرونا پس از واکسیناسیون بویژه دو هفته بعد از تزریق دوز دوم واکسن به ندرت اتفاق می‌افتد و مرگ و میر و بستری در گروه‌های سنی که واکسیناسیون را انجام داده‌‌اند؛ به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

وی افزود: از شهروندان گرامی تقاضا داریم با اقدام به موقع در زمان فراخوانی واکسیناسیون گروه‌های هدف از سوی شبکه بهداشت و درمان به کنترل هرچه سریعتر این بیماری کمک کنند.

"لیلا ابدی" رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اشکذر نیز در این نشست ضمن بیان اقدامات صورت‌گرفته درخصوص واکسیناسیون کرونا، گفت: برای مقابله با ویروس کرونا نیازمند همکاری بیش‌ازپیش مردم هستیم و توصیه می‌شود شهرواندان در زمانیکه جهت واکسیناسیون فراخوانده می‌شوند؛ اقدام نمایند.

گفتنی است در این نشست پیرامون مکان مناسب جهت راه‌اندازی مرکز تجمیعی واکسیناسیون و نحوه تجهیز و همچنین نحوه واکسیناسیون پرسنل دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش شهرستان بحث و تبادل‌نظر شد.