معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار تأکید کرد؛

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اشکذر؛ «محمدعلی طالبی» در آیین تودیع و معارفه معاون فرمانداری شهرستان اشکذر با ابراز خرسندی و قدردانی از تفاهم، همکاری و انسجام مطلوب مدیران دستگاه‌های مختلف گفت: این انسجام را باید به دلیل لزوم استمرار تعامل و همکاری روزافزون در مقابله با همه آسیب‌های اجتماعی پیشرو باید قدر بدانیم.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار توجه ویژه به سرمایه‌های اجتماعی را بااهمیت ارزیابی نمود و با اشاره به شرایط روز و رخدادهای اجتماعی ماه‌های اخیر در کشور افزود: در جهت حفظ سرمایه‌های اجتماعی ضروری است از همه سرمایه‌های موجود نهایت استفاده را داشت و این مهم در تنها با کسب اعتماد فردی و عمومی با مردم محقق می‌شود.

 

وی با اشاره به اعتماد کلان دولت و مردم نیز اظهار داشت: با بررسی اتفاقات و رخدادهای مهم اجتماعی آنچه مبرهن است خدشه به تضمین و اعتماد عمومی فی‌مابین مردم، دولت و نظام است که می‌طلبد با بهره‌گیری از همه توان نسبت به تقویت این اعتماد در جهت پیشگیری کوشید.

 

این مقام مسئول بابیان اینکه تقویت این اعتماد صرفاً با شعار محقق نمی‌شود خاطرنشان کرد: تلاش در جهت گشودن مشکلات مردم در حوزه‌های مختلف را می‌توان به‌عنوان یکی از شاخص‌ترین راه‌های تقویت این اعتماد برشمرد.

 

طالبی که در جمع اعضای شورای اداری شهرستان اشکذر سخن می‌گفت عرضه داشت: اگرچه امروز حمایت از حوزه‌های اقتصادی به‌عنوان اولویت نخست و اقتصاد مقاومتی به‌عنوان یک ضرورت انکارناپذیر در کشور یاد می‌شود ولی تحقق این مهم و همراهی جامعه درگرو رفتار صادقانه مردم و مسئولین با یکدیگر مسیر و ممکن خواهد بود.

 

وی ضمن اشاره به اعتماد و احساس صمیمیت مردم با مسئولین طی سال‌های آغازین سال‌های انقلاب اسلامی و در اوج جنگ تحمیلی تصریح نمود: این اعتماد به‌واسطه تعامل و ارتباط نزدیک مردم و مسئولین و نیز درک و لمس مشکلات و مسائل با همه وجود بوده است و این روحیه نیاز امروز جامعه است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با دوری جستن از هرگونه عاملی که سبب جدایی مردم و مسئولین شود عنوان داشت: تلاش کنیم تا با رفع این مشکلات جامعه را برای پویایی و یکدستی بیشتر سوق دهیم.

 

وی با تأکید بر لزوم حذف عامل یا عواملی که می‌تواند زمینه و بستر ایجاد شکاف اجتماعی و محلی را به دنبال داشته باشد ادامه داد: نخبگان و مسئولین نیز باید در جهت کنترل و پیشگیری این مسائل با نگاه کارشناسی نسبت به شناخت دقیق چالش‌های اجتماعی اهتمام ورزند.

 

طالبی با اشاره به برخی حوادث اخیر در کشور نیز گفت: در نظر گرفتن منافع جمعی در عین همراهی و همدلی مسئولین در تمامی مراحل کاری و اداری می‌تواند عاملی اثرگذار در بازدارندگی این‌گونه حوادث باشد.

 

معاون استاندار ضمن تأکید بر اهمیت گذر از مسائلی که ممکن زمینه پیدایش انشقاق و اختلاف در جامعه را در پی داشته باشد افزود: جامعه باید به سطحی از بالندگی برسد که هویت‌های کوچک محلی به‌جای شکاف اجتماعی به عاملی در جهت تقویت تبدیل گردد.

 

در ادامه این نشست ضمن تجلیل از خدمات چندساله «علیرضا ابوالحسنی» با حکم استاندار «محمد شیبانی» به‌عنوان معاون جدید فرماندار اشکذر معرفی شد.