به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه علمیه خواهران فاطمیه شهرستان اشکذر با حضور مدیر حوزه علمیه خواهران استان، سرپرست فرمانداری و امام جمعه، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان و شهردار اشکذر برگزار شد.

 

 

سرپرست فرمانداری اشکذر به پیگیری های صورت گرفته در خصوص آغاز به کار حوزه علمیه خواهران فاطمیه شهرستان اشاره و گفت: خوشبختانه دو سال و نیم از فعالیت این حوزه در شهرستان گذشته و علاقمندان زیادی از مناطق مختلف در این حوزه مشغول به تحصیل علوم دینی هستند.

 

 

هادی هادی نسب با بیان اینکه در شرایط فعلی حوزه علمیه خواهران شهرستان فاقد مکان ثابتی است، افزود: استیجاری بودن ساختمان، یکی از مشکلات فعلی حوزه می باشد که با پیگیری های صورت گرفته واگذاری زمین جهت احداث ساختمان جدید حوزه خواهران شهرستان مورد موافقت قرار گرفته و باید مراحل قانونی توسط اداره راه و شهرسازی صورت گیرد.

 

 

وی بر تشکیل کمیته ای در شهرستان متشکل از ائمه جمعه مناطق مختلف و ادارات مرتبط در این زمینه تاکید و اظهار داشت: این کمیته ضمن برگزاری منظم جلسات در خصوص احداث ساختمان جدید حوزه، موظف است تا خیرینی که علاقمند به مشارکت در این زمینه هستند و هم چنین ظرفیت موقوفات شهرستان که می تواند موضوع احداث ساختمان جدید حوزه خواهران را سرعت دهد، شناسایی کنند.

 

 

هادی نسب به تهاجم فرهنگی دشمنان در مباحث مرتبط با جنگ نرم اشاره و تصریح کرد: انتظار می رود حوزه علمیه خواهران به موضوعات اجتماعی شهرستان و به ویژه خانواده ها ورود پیدا کند و از آسیب های اجتماعی که ممکن است گریبانگیر بعضی از جوانان و در رابطه با مسائل اعتقادی شود جلوگیری کنند.

 

 

 

مدیر حوزه علمیه خواهران استان گفت: با توجه به نزدیکی شهرستان اشکذر به مرکز است باید از این نقطه قوت در راستای تقویت مراکز آموزشی و حوزوی این شهرستان استفاده نمود.

 

 

حجت الاسلام محمد کارگر شورکی بر لزوم برنامه ریزی بلند مدت و ایجاد راهکاری در جهت پایداری منابع مالی حوزه های علمیه خواهران در مناطق مختلف استان تاکید کرد.