با حضور جوکار و مدیران کل را ه و شهرسازی و منابع طبیعی استان؛

 

به گزارش  روابط عمومی فرمانداری اشکذر، نماینده مردم شریف یزد و اشکذر با حضور در شهرستان اشکذر در جریان پروژه ها و طرح های هادی نیمه تمام شهرستان قرار گرفت.

در نشست اول "جوکار" نماینده مردم یزد و اشکذر با مسئولین بنیاد مسکن و اداره راه و شهرسازی، زمین های زرین شهر اشکذر که چندین سال است با مشکل سند مالکیت خریداران مواجه است، مورد بحث و بررسی قرار گرفت. طی این نشست با انجام بحث و گفت وگوهایی بین مسئولین مربوطه و بررسی علل و راه کارهای آن، مقرر شد تا سند مالکیت به نام اشخاصی که این زمین ها قبلا به آن ها واگذار شده بود، زده شود.

ایجاد پارک بزرگ شهرستان در منطقه خضرآباد با همکاری مشترک فرمانداری و بخش خصوصی و همچنین پارک جنگلی در منطقه رستاق نیز از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود که مقرر شد طرح و نحوه اجرای آن در زمان مشخصی تعیین شود.

جوکار در نشست دیگری که با مسئولین اداره راه استان برگزار شد، جاده خضرآباد را فاقد استاندار های لازم دانست و بر تعریض آن تاکید کرد.

 این جاده به دلیل عرض کم و عبور و مرور ماشین های سنگین معادن مستقر در منطقه خضرآباد، تا کنون حوادث زیادی را برای مردم این منطقه به بار آورده است.  دو بانده کردن جاده اشکذر-رستاق و مرمت و بازسازی راه های روستایی از دیگر دستورات این نشست بود.

یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در این نشست، عدم استقرار کافی تابلوهای راهنمای شهرستان در جاده اصلی و رعایت نشدن عدالت در نصب تابلوهای دیگر شهرستان ها بود که مقرر شد اداره کل راه و شهرسازی نسبت به رفع این معظل اقدام کند.

نماینده مردم یزد و اشکذرهمچنین در جلسه دیگری که با حضور رئیس دانشگاه علم و هنر استان یزد و مسئولین اشکذر در دانشگاه علم هنر اشکذر برگزار شد  به ظرفیت های بالای علمی شهرستان اشکذر اشاره کرد و گفت: صحیح نیست که ما شهرستان اشکذر را فقط یک شهرستان صنعتی بدانیم و می‌توان با پتانسیلی که در این شهرستان وجود دارد اشکذر را در آینده به‌ عنوان قطب علمی استان معرفی کنیم. وی در رابطه با مشکلات پذیرش دانشجو این دانشگاه خاطر نشان کرد: از راهکارهایی که می‌توان برای جذب دانشجو ذکر کرد ایجاد رشته‌های خاص و پر طرفدار در مقطع کارشناسی و راه اندازی تحصیلات تکمیلی در این مرکز آموزشی است.