به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، جلسه شورای مسکن شهرستان اشکذر با حضور " رضا یادگاری" مدیرکل راه و شهرسازی استان و معاونین این اداره کل، "هادی هادی نسب" فرماندار اشکذر و سایر اعضا در سالن کوثر فرمانداری اشکذر برگزار شد.

 

واگذاری زمین معوض مسکن مهر اشکذر، بحث معارضین زمین بیمارستان حضرت زینب کبری (س)، زمین های شهرک زرین شهر، واگذاری زمین به حوزه علمیه خواهران و سالمندان، آسفالت مسکن مهر بهزیستی رضوانشهر، مباحث مرتبط با واگذاری قیر یارانه ای بازآفرینی شهری، مستثنیات پلام 5390 روستاهای حسن آباد و حسین آباد رستاق و اطلاعاتی در خصوص نحو ثبت نام طرح ملی مسکن در شهرستان از جمله مباحث مطرح شده توسط فرماندار در این جلسه بود.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان ضمن تشریح ماده 6 قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، از دستگاه های اجرایی شهرستان درخواست کرد تا اراضی مازاد خود را با محوریت فرمانداری آن شهرستان در اختیار راه و شهرسازی استان قرار دهند.

 

رضا یادگاری در خصوص 3054 متر مربع زمین معارض بیمارستان حضرت زینب کبری(س) اشکذر، گفت: با هماهنگی صورت گرفته با استانداری مقرر گردید تا احقاق حقوق از طریق مراجع قضایی نیز صورت گیرد.

 

وی در خصوص زمین های شهرک زرین شهر، اظهار داشت: بخش از زمین ها خارج از محدوده بوده که باید پس تصویب طرح جامع شهر اشکذر، موضوع مسکونی بودن زمین ها به کارگروه امور زیربنایی استان ارجاع گردد.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان در رابطه با اختصاص زمین جهت حوزه علمیه خواهران و خانه سالمندان شهرستان، گفت: با توجه به مطرح شدن زمین مورد نظر در ماده 40 انتظار می رود با تغییر مالکیت زمین مورد نظر مشکل واگذاری آن نیز مرتفع گردد.

 

یادگاری در خصوص آسفالت مسکن مهر بهزیستی رضوانشهر قول مساعد داد تا موضوع به زودی حل و اجرایی خواهد شد.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه قیر یارانه در خصوص راههای روستایی یک باند با عرض شش متر است، تصریح کرد: سهمیه شهرستان اشکذر در سال 96 و 97، 1300 تن بوده است و علاوه بر آن 300 تن قیر یارانه ای بازآفرینی شهری نیز به شهرستان اختصاص داده شده  و من بعد اداره راهداری به عنوان متولی قیر یارانه ای است.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان در خصوص پلاک ثبتی 5390 روستاهای حسن آباد و حسین آباد رستاق عنوان کرد: پیرو جلسات برگزار شده در مرکز استان مصوب شد تا هیئت هفت نفره واگذار کننده زمین به همراه اداره راه و شهرسازی و منابع طبیعی نسبت به مشخص نمودن مختصات مستثنیات به طور دقیق و منظم اقدام نمایند.

 

رضا یادگاری طرح اقدام ملی مسکن را راهگشای تامین بخشی از مسکن جوانان و نیازمندان دانست و خاطر نشان کرد: 100 واحد در این طرح برای شهرستان اشکذر اختصاص داده شده که نحو ثبت نام و مراحل نیز پس از نهایی شدن به اطلاع مردم این شهرستان خواهد رسید.