فرماندار اشکذر؛

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اشکذر; محمدعلی شاه‌حسینی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در نام‌گذاری پی‌درپی سال‌های اخیر با رویکرد اقتصادی اظهار داشت: از مؤلفه‌های تأثیرگذار در بخش اقتصادی مقوله کشاورزی است و مهم‌ترین کارکرد گردهمایی‌های متخصص محور در حوزه کشاورزی، گفتمان سازی در خصوص امنیت پایدار غذایی در کشور است.

 

فرماندار اشکذر که در همایش "مدیریت جهادی با رویکرد اقتصاد مقاومتی در حوزه کشاورزی و دام و طیور" سخن می‌گفت ادامه داد: توجه و تقویت بنیه اقتصادی و مؤلفه‌های تأثیرگذار بر آن و افزایش تولید و اشتغال به‌عنوان یکی از این اهداف مدنظر مقام معظم رهبری است که باید باهمت و مدیریتی جهادی به آن دست‌یافت.

 

وی بر ضرورت بهره‌وری حداکثری از منابع موجود بخش کشاورزی باهدف افزایش تولید و اشتغال تأکید کرد و اظهار داشت: در همین راستا دولت تدبیر و امید با اختصاص بالغ‌بر 12 هزار میلیارد تومان برای بهره‌مندی از قابلیت‌های روستاها اقدام نموده که می‌طلبد کارآفرینان نسبت به جذب این تسهیلات همت گمارند.

 

دستیابی به امنیت پایدار در حوزه مواد غذایی و نیاز این حوزه به منابع انسانی متخصص و مدیریت جهادی موضوعات دیگری بود که شاه‌حسینی بر آن تأکید کرد و گفت: خودکفایی در گندم و برخی دیگر از اقلام استراتژیک به‌واسطه بهره‌مندی از ظرفیت‌های کشور حاصل‌شده که لازم است این رویکرد در محصولات راهبردی دیگر نیز تسری یابد.

 

این مقام مسئول جایگاه کشاورزی شهرستان اشکذر را در استان ممتاز برشمرد و خاطرنشان کرد: در این شهرستان با مدیریتی جهادی و بهره‌گیری از کشاورزی دانش‌بنیان و استفاده مناسب از آب‌وخاک می‌توان زمینه لازم را برای تحقق شعار سال بیش‌ازپیش فراهم نمود.