به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان اشکذر به رياست سرپرست فرمانداری و با حضور معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان، ، اعضاء شورا سلامت و تعدادی از صاحبان صنایع مستقر در شهرک صنعتی نیکو در سالن کوثر فرمانداری برگزار شد.


سرپرست فرمانداری اشکذر رسیدگی به درخواست یک ماه گذشته مردم مبنی بر استشمام بوی آزار دهنده در اشکذر، رضوانشهر و فیروزآباد را هدف اصلی تشکیل این جلسه عنوان کرد و بر شناسایی کانون های آلودگی که باعث انتشار این بوی آزار دهنده می شود تاکید کرد.


هادی هادی نسب با بيان خواسته اهالي و تاثير گذاري بوي مشمئز كننده بر روح و روان مردم گفت: با همکاری سازمان محیط زیست استان نظارت و پایش های متعددی از صنایع کاغذی مستقر در این شهرک صورت گرفته است و انتظار می رود با همکاری صاحبان صنايع مشکل شناسايي شده و در یک بازه زمانی مشخص رفع شود.


وی خاطر نشان کرد: وظيفه دولت حمايت از رونق توليد در منطقه است و فرمانداري تمام تلاش خود را براي اين مهم معطوف نموده ولي سلامت مردم نبايد دستخوش بي مبالاتي دو سه واحد متخلف گردد و در صورتی که صاحبان صنایع فوق نسبت به شناسایی کانون های آلودگی خود اقدام نکنند سازمان محيط زيست مكلف است از ضوابط قانوني استفاده  و برابر با مقررات با آنها برخورد لازم را انجام دهد.


هادی نسب سلامت و آرامش مردم شهرستان در رابطه با مسائل زیست محیطی را از مطالبات برحق مردم عنوان کرد و اظهار داشت: مجموعه فرمانداری با همکاری سازمان محیط زیست تمام توان و تلاش خود را به نحو مطلوبی به کار خواهد گرفت تا این مشکل هر چه زودتر رفع شود.


سرپرست فرمانداری اشکذر با بیان اینکه شهرستان اشکذر با دارا بودن بیش از 600 واحد صنعتی و تولیدی یکی از شهرستان های صنعتی استان به شمار می رود، گفت: داشتن اداره محیط زیست جهت نظارت مداوم بر واحدهای صنعتی حق طبیعی مردم شهرستان است كه با قول مساعد معاون محترم محيط زيست استان مقرر شد به نتيجه برسد.


معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان به بازدید شبانه هفته گذشته دکتر پور ملائی از شهرستان اشاره و گفت: پیرو آن بازدید، مهلت یک هفته ای به واحدهای مستقر در شهرک صنعتی نیکو داده شد تا مستندات در زمینه رفع آلایندگی خود را ارائه و واحدهایی که در این زمینه مشکل دار هستند برنامه خود را نهایت تا چهارم تیرماه ارائه دهند.


محمدرضا کوچک زاده به صنایعی که علی رغم دعوت، در جلسه حضور نیافتند اشاره و ادامه داد: اگر واحدی در زمینه مسائل آلایندگی خود بخواهد با مسئولان شهرستان و استان تعامل نداشته و همراه نباشد ما را ملزم خواهد کرد که از ابزارهای قهری خود در زمینه برخورد با آنها استفاده کنیم.


در ادامه این جلسه اعضای موسسه حیات پاک اشکذر ضمن ارائه گزارشی به بیان مهمترین دغدغه های مردم شهرستان در رابطه با مسائل زیست محیطی پرداختند.