فرماندار شهرستان اشکذر:

مهمترین راه اشاعه طرح سامان خانواده مردمی سازی آن است

روح‌الله ردائی فرماندار شهرستان اشکذر در نشست شورای طرح سامان خانواده شهرستان که با هدف تبیین و تشریح برنامه‌ها و انسجام‌بخشی برگزار شد؛ مهمترین راه اشاعه این طرح را مردمی سازی آن دانست.

نشست شورای طرح سامان خانواده شهرستان اشکذر با حضور فرماندار و امام جمعه اشکذر، مدیر طرح سامان خانواده استان یزد و جمعی از مسئولان ادارات و نهادهای مربوطه در محل فرمانداری و با هدف انسجام‌بخشی و تبیین و تشریح برنامه‌ها برگزار شد.

روح‌الله ردائی فرماندار شهرستان اشکذر با قدردانی از دغدغه‌مندی مدیر طرح سامان خانواده استان یزد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اجرای طرح مزبور برای اولین بار در کشور آنهم در استان یزد آغاز شده است؛ مهمترین راه اشاعه این طرح مردمی‌سازی آن است.

وی افزود: انتظار می‌رود با تشکیل منظم جلسات این طرح و هم‌افزایی و تعامل با فعالین حوزه ازدواج و خانواده و همچنین دغدغه‌مندی خالصانه مدیران ادارات، طرح سامان خانواده وجاهت مردمی به خود بگیرد و نتایج مناسب‌تری حاصل شود.

مدیر طرح سامان خانواده استان یزد هم با بیان اینکه محورهای طرح سامان خانواده شامل تعالی، تشکیل، تحکیم، تکلیف، تسهیل و ترویج و تبیین است؛ تصریح کرد: این طرح مزایای زیادی از جمله روان سازی عملیات حوزه خانواده، شبکه‌سازی در حوزه فعالیت‌های خانواده و قابلیت ارزیابی عملیات و فعالیت در هریک از محورهای ۶گانه را داراست که به ایجاد ساختار مناسب برای تخصیص اعتبارات در هریک از محورها منجر می‌شود.

محمدحسین رحیمی‌نسب به اهداف این طرح نیز اشاره کرد و گفت: باید تحت یک شعار واحد کار کنیم و همسان سازی ادبیات داشته باشیم، روان سازی عملیات کنیم، شبکه سازی و کار تخصصی و کلاسیک داشته باشیم و درنهایت اینکه این عملیات‌ها و برنامه‌ها تحت نظارت و ارزیابی دقیق و واحد صورت بگیرد.

وی یادآور شد: انتظار داریم هریک از کمیته‌ها در حیطه وظایف  و اختیارات خود به صورت تخصصی و گسترده فعالیت کنند و به طور مستقیم روی موضوع تخصصی خود تمرکز داشته باشند تا در اجرای طرح موفق باشیم.